مطالعات فرودگاه
این مطالعات شامل ۲۹۰ صفحه می باشد و قابل ویرایش است.
گوشه ای از مطلب:
فرودگاه یکی از انگشت شمار بناهایی است که سر تا پا مدرن است . فرودگاه و ساختمان اصلی آن ، یعنی پایانه مسافری فاقد هر گونه بیشینه ای است . پایانه مسافری معمولا عبارت بود از ساختمانی بزرگ و چهار گوش ، بعضاً با سیستم جاده ای دو سطحی در قسمت زمینی و یک تراس زمینی پر زرق و برق که مستقیماً به قسمت هوایی دسترسی و اشراف داشته ، برج کنترل ساختمانی مجزا بود مشرف به باندهای پرواز و سکوها. ساختمانهای جنبی و پشتیبانی عبارت بودند از آشیانه ها ،محوطه های سرویس هواپیما، توقفگاههای خودرو، هتلها و ساختمانهای اداری برای خطوط هوایی و با متصدیان و مسئولین فرودگاه در هر حال با خاتمه سده بیستم،فرودگاه آغازگر یکی از دگرگونی هایی بود که بلوغ گونه ای از ساختمان را بشارت می داد.
در فرودگاهها پراهمیت و با آمد و شد سنگین ممکن است چندین هواپیما بطور همزمان و به قصد برخاست بسوی ابتدای دور خیز گاه در حرکت باشند. در این صورت لازم است که امکان به پرواز در آوردن آنها با ترتیب معین و مورد نظر موجود باشد تا بتوان به عمل برخاست سرعت بخشید، چون به پاره ای از هواپیماها می توان با تأخیر کمی اجازه برخاست داد.
به این دلیل است که در مجاورت آستانه دورخیزگاه،یعنی انجا که برخاست آغاز می شود محوطه هایی که از دو یا سه کردن راه آمد وش د دستیابی به دور خیزگاه حاصل می شوند تعیین می کنند. این محوطه ها را محوطه های انتظار می گویند. اصولاً توقفگاهها باید در محلهایی احداث شود که احتیاجات پیاده و سوار کردن مسافرین ، بار یا محمولات پستی و همچنین سرویس کردن هواپیما را بدون تداخل با ترافیک فرودگاه تأمین نماید.
فرودگاههای کوچک منفردکه درکناریکدیگر چیده شده اندبه فرودگاههای گردنبندی مروارید مشهور هستند.این رشته خطی یا منحنی یا شکل دیگر بر طبق زمینی که طرح درآن پیاده می شود ساخته می شود ومی توان به این ترتیب آنها رادرنظر گرفته که تشکیل شده انداز پارکینگهای اتومبیل یا هواپیما پارکینگهایی که توسط یک خیابان دراز سرو می شود و در آن ساختمان اصلی که حد بین پارکینگ و هواپیما می باشد، فقط تشکیل درهای ورود و خروج را می دهد. برای مسافر این مسئله عوض می شود برای او شکل رفتن به فرودگاه مهم نیست بلکه پیدا کردن محل مناسب مورد نظر است و رسیدن به فرودگاهی که الزاماً همانی نیست که از آن حرکت کرده اند و بدین ترتیب مسئله مهم پیدا کردن اتومبیلش می باشد. برای یک فرودگاه گسترده و غیر مرکزی دو نوع راه حل می توان پیش بینی کرد.
این فایل شامل:
- چکیده پایان نامه
- فصل اول:لزوم و اهداف پروژه
- هدف از انتخاب پروژه
- فصل دوم:استانداردها و مبانی محاسبات
- محاسبه حجم مسافر ساعت اوج
- محاسبه حجم مستقبلین و مشایعین ساعت اوج
- ارزیابی طرح های پایانه
- انواع پایانه های مسافری
- عناصر پایانه های مسافری داخلی
- فصل سوم: بررسی بستر طرح
- موقعیت جغرافیایی
- جمعیت
- مهاجرت
- اقلیم قشم
- بارندگی
- بادهای قشم
- تحلیل سایت انتخابی
- فصل چهارم:نمونه ها
- آلسان ترمینال حلقوی فرودگاه بن
- فرودگاه بیلبائو ، سوندیکا
- فرودگاه پکن
- فرودگاه مارسی
- طرح فرودگاه بین المللی گرجستان
- فصل پنجم: اصول طراحی فرودگاه
- طبقه بندی فرودگاه ها
- چهار مکتب فرودگاه
- طراحی سیستمهای مختلف فرودگاه ها
- مشخصات هواپیماها
- طبقه بندی هواپیماهای مسافربری در سیستم اف .ا.ا
- طبقه بندی فرودگاه ها در سیستم ایکائو
- آرایش محوطه پایانه
- آرایش باند فرودگاه
- باند خزش
- طرح هندسی هولدینگ اپرون
- طرح هندسی اپرون
- تسهیلات مورد نیاز در محوطه پایانه
- مجموعه ترمینالها
- فضای مورد نیاز برای ترمینال
- ایده های طراحی ترمینال
- ساختمان ترمینال
- شناسایی و تحلیل الگوهای توزیع حرکت در طبقات
- تمرکز و عدم تمرکز در ترمینالها
- نحوه پارک هواپیما در اپرون
- تسهیلات مورد نیاز در ترمینال مسافرین
- فرایند جریان حرکت مسافر و چمدانها
- اتاقهای انتظار
- محوطه های مربوط به بار
- سیستم کابین تاکسی
- انتقال چمدانها
- گروه بندی عملکردها
- شرح عملمرد فضاهای اصلی و الگوی عمللکردی
- ساختمان پایانه
- قسمتهای تشکیل دهنده پایانه فرودگاه
- تأسیسات فرودگاه
- تأسیسات فنی
- فضاهای مورد نیاز تکنیکال بلاک
- آتش نشانی
- عوامل تشکیل دهنده مجموعه ترمینال
- محوطه های تعمیرات و سرویس هواپیما
- ترافیک اتومبیل در فرودگاهها
- فصل ششم:ایده های طراحی
- طراحی فرودگاه بین المللی قشم
- فصل هفتم:اهداف پروژه
- اهداف پروژه
- فصل هشتم:ضمیمه
- ضمیمه
- ویژگیهای سازه های کششی
- فهرست منابع