مهدکودک

 

این فایل به صورت ورد و شامل ۷۸ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

ظهور مراکز پیش دبستانی و مهد کودک ها حاصل تحقیقات و مطالعات بزرگان تعلیم و تربیت چون دیویی در آمریکا ، کلاپارد در سوئیس ، مونته سوری در ایتالیا و دکرولی در بلژیک و … می باشد که همگی از آموزش سنتی انتقاد کرده و در آموزش و پرورش جدید بر اساس شناخت عالم کودکی هم رأی و هم صدا بودند . هم چنین تحقیقات لورنر (۱۸۷۳) مطرح کرد : تمرین و آموزش باید در زمان معین و مشخصی صورت گیرد و مسالهدوران حساس را در رشد انسان عنوان کرد و این که زمان ،  عامل پدید آمدن دوران حساس است ، یعنی کودک را باید در زمان مناسب وقتی که برخوردهای محیطی بیشترین تأثیر را در شکوفایی استعدادهای ذاتی کودک می گذراند آموزش داد .

در محیط های اجتماعی نظیر مهدکودک، نهادهای دیگری به جز خانواده در آموزش هنجارها و ارزش ها به فرزندان دخالت دارند و با افزایش سن کودک به مرور از نقش خانواده ها کاسته و بر نقش این کانون ها در الگودهی به شخصیت کودک افزوده می شود.مهد کودک ، برای بچه ها عموماً جذابیتی بیش ازخانه و خانواده  دارد و نیز نقشی بسیار اساسی و مهم درتربیت کودکان ایفا می کند. بنابراین برای به ثمر نشستن این نهال های ترد و شکننده و کمک به رشدِ صحیح آنان باید محیطی امن و عاری از هر انحرافی برای تربیت آنان فراهم ساخت. تأثیرپذیری کودکان در مهد به مراتب بیشتر از خانه و خانواده است. اگر مربیان، افرادی آموزش دیده، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند خواهند توانست به بهترین شکل ممکن کودکان را تربیت کنند.

کودک در ابتدای تولد موجودی زیستی است که برای ادامه حیات و تحول جسمانی و روانی خود نیاز به توجه و مراقبت دلسوزانه دارد. هر چند پیوند مادر و کودک در نه ماه بارداری مادر ایجاد شده، اما پس از تولد نیز تا مدتی نوزاد بخشی از وجود اوست، بخشی که بنا به شرایط روانی، اجتماعی مادر، می تواند خواستنی و مطلوب و یا ناخواسته باشد. همین امر بر کیفیت ارتباط مادر و کودک تأثیر می گذارد و نه تنها در میزان توجه و ارضاء نیازهای مادی و جسمانی کودک موثر می افتد، بلکه رشد و تحول هیجانی و هوشی وی را نیز متأثر می سازد.

این فایل شامل:

چکیده

مقدمه

ظهور مراکز پیش دبستانی

وضعیت مهدکودک ها و مرکز پیش دبستانی در ایران و جهان

ضرورت طرح

موقعیت جغرافیایی و مشخصات عمومی

تاریخچه مراکز آموزشی

تاریخچه آموزش پیش دبستانی

تاریخچه دبستان

ویژگی های مهدکودک خوب

جدی گرفتن نقش مهد کودک ها در تربیت کودکان

در تربیت اجتماعی به کودکان چه بیاموزیم؟

اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان

آیا دوره پیش دبستانی لازم است؟

چگونه کودکان خود را قبل از دبستان تربیت کنیم؟

سوادآموزی

اجبار زمان

کودکان و آموزش پیش از دبستان

هدف های آموزش در دوران اولیه کودکی

اجتماعی شدن

دستیابی به ارزش ها

کسب صلاحیت فکری

یادگیری نظامهای زبانی

یادگیری راههای بیان خود

زیبایی شناسی

یادگیری مهارت‌های جسمانی

اولویت ها در برنامه آموزش

تاکید بر اصل کودک محوری در برنامه‌های و تصمیم گیری ‌ها

آیا مهد کودک خوب است یا بد؟

سه سالگی، مناسب مهدکودک

مرکزهای پیش‌دبستانی در ایران

کودکان در کنار کودکان

کودکان و خانواده

نقش مهدکودک دررشد اجتماعی کودکان

نقش مهدکودک دراحیای ارزش های فرهنگی

داستان گویی وآموزش

لالایی برای کودک

آموزش ازطریق وسایل ارتباط جمعی

انتظارات والدین از مهدکودک

ویژگی کودکان ۶-۳ ساله

نقش معلم

بایدها

نبایدها

بازیهای کودکان

کودکان و بازی

بازی و ورزش در روایات اسلامی

کودک و معماری

دریافت حسی کودک از فضا

روانشناسی کودک دبستانی من

مطالعات تطبیقی

مالزی

ساختار آموزشی

کودکستان و مهد کودک

اهداف آموزشی

معضلات آموزشی

هند

ساختارآموزشی

اهداف آموزشی

آلمان

ساختارآموزشی

اهداف آموزشی

اتریش

ساختار آموزشی

اهداف آموزشی

آموزش پیش دبستانی در کشور لیبی

مراکز پیش دبستانی عمومی

برنامه ریزی فیزیکی طرح

اهمیت و ضرورت آموزش پیش از دبستان

تعریف مهد کودک

کودکستان

بازدید و گردش

بازی با شن و ماسه

حرکت های موزون و شعر و ترانه

خصوصیات دوره کودکستانی

رشد جسمانی

رشد حسی – حرکتی

انواع مهد کودک ها

هداف آموزشی

استراتژی های آموزشی

برنامه آموزش و پرورش در دوره پیش از دبستان

آموزش پیش دبستانی

برنامه های آموزشی

برنامه ریزی و مدیریت آموزشی

معایب مهد کودک

نیازهای آموزشی کودکان پیش دبستان

منابع و مأخذ

قیمت خرید:

8000 تومان

جهت دانلود مطالعات مهدکودک برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/download-studies-kindergarten

perozheha