تاریخچه باغ های اروپایی
این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 64 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.
گوشه ای از مطلب :
زیبا ترین باغ پس از اسلام باغ قصر الحمرا می باشد . این باغ در جنوب اسپانیا و نزدیک به گرانادا واقع شده است در این باغ حوضچه ها و حوض خانه هایی که در حد وسط ساختمان و فضای آزاد است احداث شده یکی از شاهکارهای مهم آن نحوه آب رسانی و استفاده از نی و کانال می باشد . در این باغ اتاق هایی همانند تراس ها سرپوشیده با گیاهان سبز ، نحوه ارتباط فضای داخل و بیرون را مشخص می کند به طور کلی سبکی که در این باغ به کار رفته کاملاً ایده های شرقی داشته و وجود آب نماها و فواره ها در بیرون و داخل ساختمان ، دلیل بارزی از ورود طبیعت به داخل ساختمان می باشد.
در تاریخ هنر و معماری اروپایی، قرنهای 17 و 18، باغها به عنوان یک مکان مرکزی جای گرفتند. دو نوع باغ متمایز در این دوره گسترش یافت(باغهای باروک و باغهای چشمانداز). در قرن هفدهم، طرحبندیهای هندسی- که به عنوان باغهای باروک یا باغهای رسمی تعریف شدند- با توجه به قواعد دقیق ریاضی و تقارن محض طراحی شدند و با گیاهان و درختانی که به طور مصنوعی پیرایش شده بودند، کاشته شدند.
باغهای این دوره نه تنها هدفی بیانگر اهمیت داشتند، بلکه همچنین تبدیل به مکانهایی شدند برای: ملاقاتهای ایدهآل، دایر، به عنوان مراکزی برای میزبانی فعالیتهای اجتماعی، از قبیل نهار خوری در فضای باز با موسیقی و اجراهای نمایشی، ورزش و بازیها.
طراحی و دکوراسیون باغهای باروک نه تنها بستگی به محیط طبیعی داشت – از تپههای آفتابی ایتالیا گرفته تا دشتهای مرطوب هلند-، بلکه به ملاحظات هنری و اقتصادی نیز بستگی داشت. علاوه بر این اکتشافات قرن هفدهم از دریاهای جهان و پیشرفتهای بعدی در تاریخ طبیعی و علوم گیاهشناسی، به طور مستقیم ظاهر باغ را تحت تأثیر قرار داد. با برگزاری نمایشگاه گیاهان خارجی و عجیب(لالهها، درختان پرتغال)، حیوانات، صدفها، و سنگهای وارداتی از هر چهار قاره، "تئاتر جهان" به حقیقت ایجاد شد. چنانچه توسط جوزف فورتنباک و جیووانی باتیستا فراری مصور شده است.
نمونههای کمیاب مجسمهسازی باغ، از قرنهای هفده و هجده- که به واسطهی قرارگیریشان در معرض باد و آب و هوا، به ندرت جان سالم به در بردهاند- در پتری کارت، باغ داخلی خود موزهی متروپلیتن یافت میشوند. اینها مواردی(مجسمههای نیمتنه روی پایه) از فلورا و پریاپوس، توسط برنینی (1616) را شامل میشوند که در اصل در باغهایی از ویلا بورگزه در رم، همچنین یک سری از چهرههای تمثیلی و گلدانهای کلاسیک است که پیشتر باغهای قرن هجدهم فرانسه را تزئین کردند.
اولین اطلاعات دربارهی طراحی فضای باز در تاریخ جزایر بریتانیا مربوط به ورود «بسته عصر نوسنگی جدید» از تکنیکهای کشاورزی است. این امر منجر به ساخت فضای مقدس در فضای باز، مانند استونهنج، به شهرکهای محصور در خشکی معروف به استحکامات تپهای یا هیلفورت، و به محوطههای کوچک معروف به «مزارع سلتیک» که در آن گیاهان در مقیاس خانگی و داخلی کشت میشدند، شد.
این فایل شامل :