ریزفضاهای کافه کتاب

این فایل به صورت پاورپوینت و قابل ویرایش است.

جهت دانلود مطالعات کافه کتاب کلیک کنید.

تقریبا چهار سال پیش بود که دربه‌در سراغ پولدارهای فرهنگی! و یا مسئولین خاص برخی ارگان‌ها می‌رفتیم و مثلا می‌خواستیم قانعشان کنیم تا یک «پاتوق» راه‌اندازی کنیم. پاتوقی که به شکل دیگر و سنتی‌ترش را البته رو به راه کرده بودیم. در ساختمانی قدیمی‌که حیاط داشت. جایی که فروشگاه کتاب داشتیم. خیلی از مخاطبین و فعالین فرهنگی خودشان دور هم جمع می‌شدند .چایی می‌خوردند . حرف می‌زدند . بحث می‌کردند. حتی شب‌های زمستان مخصوصاً به خوردن آش و لبو و شلغم هم منتهی می‌شد. این فضا ، پذیرایی‌اش و حتی رفت‌و آمدها بر اساس نیاز و کارکردی بومی‌ بصورت آگاهانه و غیرآگاهانه زمانی شکل گرفت که خبری از اصطلاح «کافه کتاب» نبود. جایی در مجموعه‌ی بچه‌های کتاب شیراز. می‌خواستیم این مدل را بصورت حرفه ای و شیک تر ارائه کنیم.

چند وقت پیش خبر راه اندازی «کافه کراسه» در خبرگزاری‌ها پخش شد. برای ما که مشتری‌های دائم پاتوق‌های مختلفی بودیم و البته عشق کتاب، آن هم از نوع دیوانه‌هایی که دوست دارند همه را هم پیاله خودشان بکنند، هم زود خبردار  شدیم و هم ذوق‌زده و البته مشتری راه دورش. البته همین هایی که گفته شد هم باعث شد کم بیش نقدهایی به فکر و کمی ‌هم به زبانمان جاری شود که در ادامه خواهد آمد.

کافه جایی است برای گفتگو. پاتوقی است برای گفتگو، برای ملاقات‌ها، برای اینکه آقای استاد و آقای دانشجو، آقایان فعال فکری و فرهنگی، آقایانی که حرف برای گفتن دارند و آقایانی که می‌خواهند حرف هایی را بشنوند بنشینند دور هم و بگویند و بشنوند. (به جای کلمه «آقایان» می‌توانید کلمه «خانم ها» و (با کمی‌ترس) اشتراک هر دو کلمه را هم بگذارید)

اینجا با تکیه بر محور گفتگو، می‌خواهم بیشتر تأکید کنم که این جمع باید بر اساس علاقمندی‌ها و انگیزه‌های فردی تک‌تک مخاطبان کافه باشد و برنامه‌هایی که متولیان و مجریان کافه‌ها ترتیب می‌دهند برای نمک‌گیر کردن این آدم‌هاست و لاغیر.

اما یک نکته و سوال مهم؛ صاحبان اصلی کافه‌ها که همان غربی‌ها هستند ، بر اساس نیازهای جامعه خودشان برای گفت‌وشنودهایشان و البته مسائل دیگری این مدل را برای خودشان راه‌اندازی کرده‌اند، حال آیا در جامعه امروزی ما، در ایران و بین بچه مذهبی‌ها آیا این مدل‌ها ضروری است؟ بله قطعا کارکرد دارد. اصلا ذائقه‌سازی و تغییر منش‌ها و ارزش‌ها برای این است که مدل‌های مختلف کارکردهای خودشان را دارند. لیکن باید دید آیا به این تغییر ذائقه‌ها باید دامن زد یا خیر.

این فایل شامل:

عرصه خدماتی و ارتباطی

عرصه آموزشی

عرصه اداری

عرصه فرهنگی


قیمت خرید:
4000 تومان
جهت دانلود پاورپوینت برنامه فیزیکی و ریزفضاهای کافه کتاب برروی لینک زیر کلیک کنید:
perozheha