perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۲۰ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت دوره تاریخی قاجاریه


پاورپوینت دوره تاریخی قاجاریه

پاورپوینت دوره تاریخی قاجاریه شامل 50 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

ایل قاجار، از زمان تشکیل سلسله صفویه نام و نشانی داشتند و در کنار سپاه قزلباش ، در رکاب شاه اسماعیل شمشیر می زدند . در عهد شاه عباس کبیر ، اینان عده ای به گرجستان و تعدادی نیز به دو سوی رودخانه گرگان کوچانده شدند . از این طایفه ، آن گروه که در سمت راست گرگان فعلی یا استر آباد آن روز سکونت داشتند به نام یوخاری باش و آن عده که در ساحل چپ اقامت کردند به نام اشاقه باش معروف شدند.

مصالحی که در ساختن شمس العماره از آن استفاده شده است عبارتند از آجر ، خشت، کاه گل، ساروج و... که ساروج نوعی ملات ترکیبی از گرد آهک خالص _ خاکستر _ ماله بادی و مقدار کمی لویی (گل نی) بوده است و خیلی محکم عمل می کرده و شاید استحکام آن به اندازه سیمان باشد. از آهک در معماری شان خیلی استفاده می کردند، مخصوصا در پی ساختمان ها، چون این شفته آهک باعث استحکام بیشتر ساختمان می شود و هر چه رطوبت به آن بخورد محکم تر می شود.

خانه اتحادیه عمارتی بیادگار مانده از قاجار است که در مرکز شهر تهران واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۸۴ با شماره ثبت ۱۲۰۵۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید تخریب این بنا درقلب پایتخت  قلب های دوستداران میراث فرهنگی را به درد آورده است.

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۱:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت شناخت فضای شهری همدان


پاورپوینت شناخت فضای شهری همدان

پاورپوینت شناخت فضای شهری همدان شامل 63 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهر همدان در ناحیه کوهستانی الوند واقع شده که در اقلیم کوهپایه ای ( با زمستانهای سرد و تابستانهای تا حدودی گرم ) قرارگرفته است.حال با این نوع آب و هوا و نوع اقلیم،طراحی فضاهای شهری شهر همدان نیز متاثر از این موضوع می باشد.بطوری که طراحی شهری همدان از ابتدا تا به امروز همواره تحت تاثیر اقلیم کوهپایه ای خود قرار گرفته است.

استان همدان دارای میادین بسیار مهمی است.چرا که به علت طرح شعاعی شهر همدان،میدانین نقش بسیار مهمی را در ایجاد فضاهای شهری ایفا می کنند.همانطور که گفتیم برای شهروندان میدان همیشه عبارت بود از فضایی وسیع که برای حضور و تجمع شهروندان طراحی شده است. میدان همیشه مثل یک گره اجتماعی عمل کرده و انواع کاربری های مقیاس محله یا شهر و انواع اتفاقات سالانه اعم از جشنها و عزاداری ها و ... در آن اتفاق افتاده است هم چنین میدان محل تبادل اطلاعات و اخبار روز نیز بوده است.

ادامه مطلب...
۱۸ آبان ۹۵ ، ۲۰:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت میدان تجریش


پاورپوینت میدان تجریش

پاورپوینت میدان تجریش شامل 68 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

—طراحی فضاهای شهری مساله‌ای است که متخصصین امر در مورد چگونگی انجام آن اتفاق نظر کامل ندارند و هر یک بر اساس تخصص خود به آن می‌نگرند. در این کتاب فضاهای شهری در رابطه با رفتارهای استفاده کنندگان از آن فضاها بررسی می‌گردد. تجریش از 950 سال پیش طجرشت خوانده می شد پیرمردان درباره محله قدیمی تجریش می گفتند که از نزدیک پل رومی درجاده شمیران رو به شمال که می رویم سمت راست روی تپه باغی بزرگ به نام گل باوکان بوده و دهکده تجریش در لین محدوده قرار دشت.

خیابان‌ها و کوچه‌هایی که به میدان تجریش می‌پیوندند به ترتیب پاد ساعتگرد عبارت‌اند از خیابان شهرداری، فناخسرو، جعفری، جلالوند، ‌ملکی، ولی‌عصر، دربندی، ثقفی و کوگل. خیابان شهرداری بین میدان تجریش و میدان قدس قرار دارد و کوگل کوچه‌ای است که به امام‌زاده صالح ختم می‌شود. خیابان های:بوعلی ، صاحبی ، آشتیانی منفرد و حکمت از جمله خیابان هایی هستند که دارای استاندارد خیابان سازی نیستند و نیز این خیابان ها جزء مناطق قدیمی و فرسوده تجریش قرار دارند.

ادامه مطلب...
۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت مدرسه دارالفنون


پاورپوینت مدرسه دارالفنون

پاورپوینت مدرسه دارالفنون شامل 26 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

کلمه دارالفنون نخستین بار در نامه ای از میرزا محمدعلی خان وزیر امور خارجه در ۲۴ محرم ۱۲۶۸ به کلانتر تهران، استفاده شده است و روزنامه وقایع اتفاقیه در شماره سوم صفر ۱۲۶۸ این کلمه را به کار برد.
به این ترتیب کلمه دارالفنون برای اولین بار به مدرسه ای اطلاق شد که امیرکبیر به منظور تدریس علوم جدید به تاسیس آن همت گمارد.

سنگ بنای دارالفنون در اوایل ۱۲۶۶ هـ.ق در قسمت شمال شرقی ارگ سلطنتی نهاده شد. نقشه آن را میرزا رضای مهندس کشید. میرزا رضا از نخستین شاگردانی بود که در زمان عباس میرزا برای تحصیل به انگلستان رفته بود. محمدتقی خان معمار باشی دولت، ساخت آن را به عهده گرفت. امیر خودش به بنایی دارالفنون سرکشی می کرد و اصرار زیادی در اتمام زودتر ساختمان داشت. ساختمان مدرسه هنوز تمام نشده بود که امیر، ژان داوود خان را در سال ۱۲۶۶ هـ.ق به اتریش فرستاد تا معلمینی را از این کشور استخدام کند.

دارالفنون تنها یک مدرسه نبود و تاسیس آن در جامعه بسته قاجاری تاثیرات بسیاری از خود به جای گذاشت. برای نخستین بار در ایران علوم و فنون جدید با شیوه های نو و براساس علوم تجربی و کاربردی در مدرسه دارالفنون تدریس شد. و نسل جوانی تحت تعلیم قرار گرفتند که به عنوان معلم متخصص و محقق توانستند در جامعه خود تاثیر بگذارند.

میان حیاط دارالفنون حوض بزرگی بود که در اطراف آن درختان میوه از قبیل زردآلو، توت، گوجه و شاتوت کاشته شده بود. شاگردان برای رفع تشنگی از این حوض که از آب قنات معروف به آب شاه - که از زلال‌ترین آب‌های مشروب تهران سرچشمه می‌گرفت- استفاده می‌کردند.

ادامه مطلب...
۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۸:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم تبریز

پاورپوینت اقلیم تبریز

پاورپوینت اقلیم تبریز شامل 33 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین‌های هموار و شوره‌زارهای تلخه‌رود (آجی‌چای)محدود شده و به شکل یک چالهٔ نسبتاً بزرگ یا یک جلگهٔ بین‌کوهی ارتفاع این شهر از سطح دریا از ۱۳۴۸ متر در سه‌راهی مرند تا 1561متر درمحله زعفرانیه متغیر بوده و شیب عمومی زمین‌های تبریز به سمت مرکز شهر و سپس به سمت مغرب است. مساحت تبریز از سال ۱۲۸۰ تا سال ۱۳۶۵ خورشیدی، تقریباً ۲۰ برابر شده‌است، بطوریکه مساحت این شهر از حدود ۷ کیلومتر مربع در سال ۱۲۸۰ خورشیدی به ۱۷٫۷ کیلومتر مربع در سال ۱۳۳۵ خورشیدی، ۴۵٫۸ کیلومتر مربع در سال ۱۳۵۵ خورشیدی و نهایتاً ۱۴۰ کیلومتر مربع در سال 1365 خورشیدی رسیده است.

نوسان بارندگی سالانه از 3/513 میلی متر در سال های پر بارش تا حداقل 4/192 میلی متر در سال های کم بارش گزارش شده که خطر سال های سیلابی و خشک سالی روشن می گردد. گزارش های تاریخی از دوران مغول تا سده حاضر بیانگر خسارت های عمده ای است که سیلاب های سنگین – که عموما در اواخر بهار و اوایل تابستان اتفاق می افتند- به شهر وارد کرده اند.

ادامه مطلب...
۱۵ آبان ۹۵ ، ۰۹:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha