perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۲۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

مطالعات اقلیم سمنان


مطالعات اقلیم سمنان

مطالعات اقلیم سمنان به صورت Word و شامل 19 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

این استان با وسعتی برابر 97491 کیلومتر مربع 8/5 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده است و مساحت آن حدود چهار برابر استان تهران میباشد. این استان از 34 درجه و 13 دقیقه تا 37 درجه و 20 دقیقه عرض شمالی و از 51 درجه و 51 دقیقه تا 57 درجه و 3 دقیقه طول شرقی با مرکزیت شهرستان سمنان از جانب شمال به استان مازندران و گلستان، از جنوب به استان اصفهان، از مشرق به استان خراسان و از مغرب به استان تهران محدود است.

استان سمنان در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است که ارتفاع آن از شمال به جنوب کاهش می‌یابد و به دشت کویر منتهی می‌شود. این استان به دو بخش کوهستانی و دشت‌های پایکوهی تقسیم می‌شود. از دیگر مشخصات جغرافیایی این منطقه وجود شیب با جهت شمال به جنوب است که علت آن مجاورت با رشته کوه‌های البرز در شمال و زمین‌های هموار و کویر در جنوب است.

آب و هوای این شهر در تابستان گرم و در زمستان نسبتاً سرد می‌باشد. بارندگی‌های این شهر در فصول سرد سال صورت می‌گیرد و میزان متوسط بارندگی سالانه آن ۱۴۰ میلیمتر می‌باشد. متوسط درجه حرارت سالانه ۷/۱۷ درجه سانتیگراد است و این در حالی است که حداکثر مطلق حرارت ۵/۴۴ درجه سانتیگراد و حداقل مطلق ۴/۶- درجه سانتیگراد گزارش شده است. همچنین متوسط تعداد روزهای یخبندان در طول سال در حدود ۴۸ روز است.

این فایل شامل:

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم زنجان


مطالعات اقلیم زنجان

مطالعات اقلیم زنجان به صورت Word و شامل 20 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

استان زنجان که آن را فلات زنجان نیز مى‌نامند، در ناحیهٔ مرکزى شمال غربى ایران واقع شده است. این استان در ۴۷ درجه و ۱۰ دقیقه تا ۵۰ درجه و ۵ دقیقهٔ طول شرقى و ۳۵ درجه و ۲۵ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۱۰ دقیقهٔ عرض شمالى خط استوا، با مساحتى نزدیک به ۳۶۹‚۳۹ کیلومترمربع قرار گرفته است. استان زنجان از شمال به استان‌هاى اردبیل و گیلان؛ از شرق به استان قزوین؛ از جنوب به استان همدان؛ از جنوب غربى و غرب به استان‌هاى کردستان و آذربایجان غربى و آذربایجان شرقى محدود است و از جملهٔ استان‌هایى است که به تنهایى با ۷ استان کشور همسایه و همجوار است.

استان زنجان دو منطقهٔ کوهستانى و جلگه‌اى تشکیل یافته است. مناطق کوهستانى این استان اغلب داراى قله‌هاى مرتفعى هستند و در نواحى شمالى شهرستان زنجان، بخش‌هاى مرکزى، طارم علیا، طارم سفلا، ماه‌‌نشان، ایلات قاقازان و در غرب و جنوب غربى آن، شهرستان خدابنده (قشالاقات افشار) قرار گرفته‌‌اند. سایر نقاط استان از مناطق جلگه‌اى یا دشت‌هاى آن را در بر مى‌گیرند.

مهم‌ترین بادهاى استان مشتمل بر باد سرمه (مه) و باد گرم است. باد مه از جانب شمال و شمال غربى مى‌وزد، و باد گرم که از جانب شرق استان مى‌وزد، موجب افزایش تبخیر، کاهش رطوبت و افزایش دماى هوا در تابستان و بهار مى‌شود. با وجود این، فصل‌هاى بهار و تابستان مناسب‌ترین زمان سفر جهت گذراندن اوقات فراغت در این استان است.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم فسا


مطالعات اقلیم فسا

مطالعات اقلیم فسا به صورت Word و شامل 14 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهرستان فسا به لحاظ موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی اهمیتی ویژه و حساس دارد چون علاوه بر اینکه شهرستان فسا مرکزیت استان فارس را داراست و در مسیر جاده های ترانزیتی استانهای شرقی ( کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب و جنوب شرقی هرمزگان) قرار دارد که همین موضوع پدیده های مثبت و منفی را برای شهرستان به بار آورده که از جمله نقاط منفی وفور مواد مخدر و کالای قاچاق و تردد قاچاقچیان و مجرمین به این شهرستان است.

به دلیل خشکسالی های اخیر، فشار بر منابع زیرزمینی رو به افزایش است و در کلیه ی دشتهای شهرستان فسا میزان برداشت آب از سفرههای زیرزمینی بیشتر از میزان بارش و نفوذ آب به سفره ها میباشد و این موضوع باعث شده که بیلان دشتهای شهرستان منفی گردد. بیلان آب در دشتهای منطقه ی فسا )فسا، زاهدشهر، نوبندگان، ششده، میانجنگل( به ترتیب به 5/17-،81/9،  87/- ،  67/7-  و 555/1 میلیون مترمکعب رسیده است.

ساختمان ها در این منطقه با مصالحی از جمله آجر، خشت و گل که ظرفیت حرارتی زیادی دارند بنا می شوند. به دلیل اختلاف دمای شب روز این مصالح با ذخیره گرما در طول روز، در هنگام سردی هوای شبانه آن را به محیط منتقل می کنند. به دلیل کمبود پوشش گیاهی و در نتیجه کمبود چوب در این منطقه، سقف ساختمان ها به شکل خرپشته، تاق یا گنبد و بدون هیچ اسکلتی از خشت خام و گل ساخته شده است.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم شاهرود


مطالعات اقلیم شاهرود

مطالعات اقلیم شاهرود به صورت Word و شامل 20 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

استان سمنان بین مدارهاى ۳۴ درجه و ۱۷ دقیقه تا ۳۷ درجه عرض شمالى و ۵۱ درجه و ۵۸ دقیقه تا ۵۷ درجه و ۵۸ دقیقه طول شرقى قرار دارد. استان سمنان با مرکزیت شهر سمنان، از شمال به استان مازندران، از جنوب به استان اصفهان، از شرق به استان خراسان و از غرب به استان تهران محدود شده است. رشته‌کوه‌هاى البرز، از کوه‌هاى طالش در غرب شروع و تا ارتفاعات خراسان در شرق کشیده شده است. این رشته ممتد، از نظر نحوهاستقرار در شرق و غرب تفاوت‌هایى پیدا کرده است.

شاهرود نزدیک به شهر تاریخی و خوش آب و هوای بسطام است. به طور کلی ترقی و توسعه چشمگیر شاهرود که بعد از فتحعلی‌شاه قاجار شتاب بیشتری نیز گرفت مربوط به عواملی نظیر؛ وجود منابع آبی قابل دسترسی، چمنزارهای سبز و خرم، مردمی بافرهنگ، اراضی قابل کشت و باغات میوه فراوان، آب وهوای مناسب، مزایای دفاعی شهر همچون وجود کوهها و مرتفعات ناحیه و همچنین زمینه‌های مساعد ارتباطی و سوق‌الجیشی مناسب (واقع شدن شاهرود در مسیر جاده تهران-مشهد و همچنین در مسیر جاده مهم وتاریخی ابریشم) بوده است.

شهرستان شاهرود در فاصله ۳۹۰ کیلومتری تهران، در حاشیه کویر و در دامنه‌های جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است. مساحت شاهرود ۵۱۴۱۹ کیلومترمربع است.

ادامه مطلب...
۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم تبریز


مطالعات اقلیم تبریز

مطالعات اقلیم تبریز به صورت Word و شامل 17 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

آب و هوای آذربایجان ‌شرقی به‌ طور کلی سرد و خشک است ولی به‌علت تنوع توپوگرافی، از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است. آذربایجان‌ شرقی یک منطقه سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم‌بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه‌خشک به حساب می‌آید. میانگین بارندگی سالیانه 250 الی 300 میلی‌متر می‌باشد.

با توجه به اینکه زمانی که خشکسالی هواشناسی در منطقه ای رخ می دهد ، این پدیده در کلیه بخش های سیستم هیدرولوژی را متاثر می سازد، در دشت تبریز هم وقتی که خشکسالی هواشناسی اتفاق می افتد ، منابع اب زیر زمینی از ان متاثر می شوند و سهم دوره های بابارش کمتر از متوسط در نوسانات اب های زیرزمینی 8/25 درصد می باشد. بنابراین نقش سایر عوامل مانند فرآیند تبخیر و عوامل انسانی از قبیل برداشت و بهره برداریاز آب های زیر زمینی در ایجاد نوسانات تراز اب زیر زمینی اشکار می شود. همچنین بر اساس نگرش سیستمی فوق ، در دشت تبریز خشکسالی هواشناسی با دوماه تاخیر به خشکسالی زیر زمینی منجر می شود.

در دوره مطالعاتی تراز اب زیرزمینی دشت در حدود 94/3 متر افت داشته است.  الگوی نوسانات فصلی سطح اب های زیر زمینی در دشت اغلب طوری است که روند افزایشی سطح ایستابی اب ها از اواخر مهر ماه تا اواخر اردیبهشت ماه و در سال های ترسالی حتی تا خرداد ماه وجود دارد. پس از ان با آغاز دوره گرم سیر نزولی تراز  آب زیر زمینی اتفاق می افتد.

ادامه مطلب...
۳۰ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha