perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت اقلیم رشت


پاورپوینت اقلیم رشت

پاورپوینت اقلیم رشت شامل 28 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهر رشت قدیم که در ناحیه‏ی مرکزی دشت گیلان بوده،سابقأ از شمال به دریای خزر و تالاب انزلی،از سمت غرب به تولم و فومن،از سمت جنوب به شفت و کهدم و از سمت شرق به رودخانه‏ی سفیدرود و کوچصفهان محدود می‏شد.امروزه این شهر از سمت شمال به بخش خمام،از سمت جنوب به دهستان لاکان،از سمت غرب به صومعه سرا و از سمت شرق به کوچصفهان محدود می‏باشد.این شهر که بزرگترین شهرر سواحل شمالی ایران می باشد،در حاشیه‏ی غربی دلتای سفیدرود آرمیده است. شهرستان رشت با توجه به شرایط جغرافیایی،اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سیاسی- اداری دارای ویژگیهای مهمی است.

این بادها هوای مرطوب دریا را به سوی جلگه گیلان می‌رانند و بر اثر برخورد این توده‌های هوایی با توده‌های هوای مرطوبی که از سوی دریای مدیترانه به سوی دریای خزر می‌آیند، بارندگی‌های فراوان و طولانی رخ می‌دهد. بیشترین میزان بارش در این استان به ترتیب در فصل پاییز، زمستان، تابستان و بهار رخ می‌دهد. کم‌باران‌ترین ماه در استان گیلان تیرماه می‌باشد اما بارندگی زیاد در شهریور ماه سبب شده است که میانگین بارش فصل تابستان نسبت به بهار بیشتر شده و در نتیجه بهار کم‌باران‌ترین فصل استان شناخته شود. پراکندگی بارش نیز در نقاط مختلف استان یکسان نیست. بالاترین مقدار بارش در طول دوره آماری مربوط به ایستگاه انزلی است و به طرف غرب و شرق استان و همچنین از شمال به جنوب از مقدار بارش کاسته می‌شود.

ادامه مطلب...
۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۶:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت خانه عباسیان


پاورپوینت خانه عباسیان

پاورپوینت خانه عباسیان شامل 20 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

قرینه سازی بدین معنی است که در هر ضلع این بنا اگر خطی فرضی در وسط ضلع ترسیم شود، طرفین ضلع کاملاً قرینه می‌باشد. بنا دارای قسمت‌های تابستانی و زمستانی نشین بوده و در هر فصل از سال از قسمت‌های خاصی از بنا، متناسب با وضعیت آب و هوایی آن فصل، استفاده می‌شده است. معماری درونگرا: بر خلاف بناهای امروزی که ظاهر بنا دارای تزئینات بسیار می‌باشد. در بناهای قدیمی، ظاهر بنا بسیار ساده و دارای تزئینات کم می باشد و بالعکس درون بنا بسیار با شکوه و زیبا می باشد. وجه تسمیه بنا نیز در نوع خود شنیدنی می باشد. همانطور که اشاره شد پس از مرگ صاحب اولیه بنا، مجموعه به پنج قسمت تفکیک و به وراث واگذار گردید وراث نیز پس از مدتی سهم خود را به افراد مختلف فروختند.

در حدود صد سال پیش یکی از حیاط های مجموعه (حیاط بیرونی) به یکی از تجار فرش کاشان به اسم آقای عباسیان به مبلغ هزار تومان فروخته شد. خبر فروخته شدن خانه ای با این قیمت در زمان خود در کل شهر پیچیده و تا در مدتها نقل محافل گردید. از آن پس کل این مجموعه به خانه عباسیان معروف و مشهور شد. حیاط حوضخانه از معماری خاصی برخوردار است چرا که از طریق کانال هایی، آب قنات به خانه منتقل می شود، کانال هایی که از میان پایه های خشتی حیاط حوضخانه عبور کرده اند. به گفته آقای یوسفی، معماران این خانه از ملات ساروج برای عایق بندی کانال های ورودی آب استفاده کرده اند، چرا که مقاومت این ملات مانع از تخریب پایه های اصلی حیاط می شده است.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت سازه های فضاکار


پاورپوینت سازه های فضاکار

پاورپوینت سازه های فضاکار شامل 44 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

به سازه ای که اصولاً رفتارسه بعدی داشته باشد به طوری که به هیچ ترتیبی نتوان رفتار کلی آنرا  با استفاده از یک یا چند مجموعه مستقل دو بعدی تقریب زد، سازه فضا کار نامیده می شود.

با این تعریف طیف وسیعی از سازه ها یعنی حتی برخی از قوس ها و گنبد های آجری گذشته نیز جزء سازه های فضا کار محسوب می شوند. اما دراینجا منظور سازه های سه بعدی خاص هستند که معمولاً دارای اعضاء مستقیم با اتصالات صلب یا مفصلی می باشند. سازه فضاکار سیستم های اسکلت فلزی بوده که از بافت تعداد زیادی المان یا مدول با شکلهای استاندارد به یکدیکر تشکیل می شوند و نهایتاً یک  سیستم سبک و با صلبیت زیاد را ایجاد می کنند.

سازه فضا کار سیستم خر پای سه بعدی است که دهانه های آن در دو جهت  گسترش یافته اند  و اعضای آن فقط در کشش و  یا   فشار می باشند. در حالی که  اصطلاح قاب بدرستی به سازه هایی  با  اتصالا ت صلب اشاره می کند ، سازه فضا کار به طور مشترک برای سازه هایی با اتصالات  مفصلی  و صلب به کار می رود. ارتفاع (ضخامت سقف) سازه فضا کار می تواند تا 3 درصد طول دهانه باشد اگر چه اقتصادی ترین ارتفاع در حدود 5 درصد طول دهانه آزاد و برای طره ها 11 درصد طول طره است. بهترین اندازه برای مدول ها از نظر اقتصادی بین7 تا 14 درصد طول دهانه می باشد.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت تقارن در معماری


پاورپوینت تقارن در معماری

پاورپوینت تقارن در معماری شامل 32 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

تقارن symmetry یعنی یکی شدن تصویر یک شئ با خود آن شئ وقتی یک تبدیل روی آن صورت می گیرد. به عبارتی اگر یک شئ با انجام یک تبدیل به خودش تبدیل شود می گوییم نسبت به آن تبدیل تقارن دارد. تقارن در واقع یک ویژگی هندسی اجسام است. البته در نگاه اول! هنگامی می‌گوییم چیزی متقارن است که وقتی یک تبدیل روی آن انجام می‌دهیم، مثلاً آنرا می‌چرخانیم باز هم همان شکل یا جسم قبلی باشد.

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت مدرسه خان شیراز


پاورپوینت مدرسه خان شیراز

پاورپوینت مدرسه خان شیراز شامل 44 اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

مدرسه خان مدرسه تاریخی است که توسط الله وردی خان و پسرش امام قلی خان در شهر شه شیراز و همزمان با حکومت شاه عباس صفوی ساخته شد!!!!

—مدرسه خان از جمله بناهای مدارس معروف و بزرگ علوم فقهی دوران صفویه می باشد که در محله اسحاق بیگ شیراز واقع گردیده است ؛ این بنا به همت الله وردی خان افشار والی شیراز و سپه سالار شاه عباس صفوی بنا گذاشته شد ، پس از مرگ ایشان پسرش سردار نامی ایران ، امام قلی خان در سال ۱۰۲۴ هجری قمری کار بنا را به اتمام رسانده ، زیر بنای این محل که به سبک بناهای درون گرا ساخته شده ۷۶۸۶ متر مربع می باشد.

سردر ورودی با تزئینات بسیار عالی و ارتفاع چشم گیر ، با کاشی های هفت رنگ تزیین شده و گل بوته های روی کاشی ها از جمله شاهکارهای هنر و معماری و کاشی کاری بوده همچنین بالای سردر، یک کتیبه با خط ثلث عالی و با قلم درشت نوشته شده که بیانگر ذوق والای هنر مند ایرانی است

در زمان ساخت و تا عصر زندیه در طرفین جبهه غربی مدرسه دو گلدسته بلند آجری با تزیینات و کاشی کاری مفصلی وجود داشته که به دلیل مسلط بودن بر ارگ حکومتی کریم خان زند ویران گردیده است ، کاشی کاریهای سقف مدرسه مثل مسجد شیخ لطف الله در اصفهان می باشد ، در حاشیه سقف آیات قرآنی با خط ثلث عالی وجود دارد که در کتیبه آن به سال ۱۰۲۴ هجری قمری نگاشته شده ، بالای دالان ، تالار وسیعی است که روزگاری حکیم ملاصدرا ملقب به صدرالمتألهین فلسفه اشراق در آن تدریس میکرده است

ادامه مطلب...
۲۶ آذر ۹۵ ، ۲۱:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha