perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۲۴ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت ساختمان مجلس جمهوری آلمان


ساختمان مجلس جمهوری آلمان

ساختمان مجلس جمهوری آلمان شامل 30 اسلاید و قابل ویرایش است. این مطلب توسط تیم تحریریه پروژه ها تهیه و گردآوری شده و کاملا اختصاصی است.

گوشه ای از مطلب:

ساختمان رایشتاگ در طول یک سده دستخوش تحولات زیادی شده و بارها توسط معماران مختلف بازسازی شده است. در نهایت نورمن فاستر این بنا را به عنوان نمادی از دموکراسی در کشور المان باز زنده کرد. در طراحی فاستر دو هدف مهم یعنی شفافیت در تمام بخش های بنا برای تاکید بر مسئله ی دموکراسی و بهره گیری از انرژی های تجدید پذیر مد نظر بود.

این ساختمان هم از لحاظ بصری و هم استعاری ساختمانی باز است از نظر بصری از ان جهت که کاربرد شیشه به ویژه در گنبد عبور دید را در ساختمان سبب می شود. از نظر نمادین نیز از آن جهت که امکان ورود عموم مردم به فضای گنبد بالای تالار نشست نمایندگان وجود دارد و امکان دید افراد از بیرون نمای غربی به داخل بنا وجود دارد و این امر بیانگر این مطلب است که سیاست طراحی ساختمان سیاست باز است.

بسیاری از معماران معتقدند که به جای مصور کردن فضاها در بین دیوارها باید از پانل های شیشه ای استفاده کرد تا شفافیت در فضا به حداکثر برسید این نظریه در گنبدی که فاستر برای رایشتاگ طراحی کرد به حد اعلای خود رسیده است. گنبد رایشتاگ با دستیابی به اهداف متفاوتی که در طرح دنبال می شد یک شاهکار معماری محسوب می شود. این اهداف شامل ایجاد نوعی نماد، بهره گیری از فضای گنبد به عنوان یک فضای تفریحی تامین کننده نور در فضای داخلی مجلس و تامین درصدی از انرژی ساختمان و بهره گیری از آن به عنوان عضوی اصلی در سیستم تهویه ساختمان می باشند.

ادامه مطلب...
۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۲ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم قم


پاورپوینت اقلیم قم

پاورپوینت اقلیم قم شامل 38 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

از نظر نوع مصالح ساختمان با توجه به رطوبت کم استان قم می توان از هر دو سازه های بتنی یا فلزی استفاده نمود در نازک کاری از مصالح عایق که از اتلاف انرژی جلوکیری کند بسیار مناسب است تا مانع نفوذ سرما و دفع گرما در فصل سرد و مانع ورود گرما در فصل گرم شود این در مورد نوع مصالح درب و پنجره هم صدق می کند.

آب و هوای قم در طبقه بندی اقلیمی کشور در زمره آب و هوای نیمه بیابانی (جزو اقلیم کویری و خشک) چون نزدیک به منطقه بیابانی مرکز ایران است تابستانهای آن گرم و خشک و زمستانهای آن کم و بیش سرد است اختلاف دمای سالانه نسبتاً زیاد و در اغلب اوقات خشکی هوا غلبه دارد. استان قم از نظر آب و هوا، اقلیم نیمه بیابانى دارد و میزان بارش سالانهٔ آن در اطراف حوض سلطان کمتر از ۱۰۰ میلى‌متر است که عمدتاً در فصول سرد سال (پاییز و زمستان) صورت مى‌‌گیرد، ‌ در حالى که در فصول گرم - به ویژه تابستان - نزولات جوى بسیار نادر است. مقدار بارش سالانهٔ استان قم ۱۶۵ میلى‌متر و تعداد روزهاى یخبندان آن ۵۵ روز در سال گزارش شده است.

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۵ ، ۱۰:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت ساختمان اداری ویلیس فیبر و دوماس


ساختمان اداری ویلیس فیبر و دوماس

ساختمان اداری ویلیس فیبر و دوماس به صورت پاورپوینت و شامل 18 اسلاید می باشد که به معرفی کامل این ساختمان از نورمن فاستر پرداخته شده است.

گوشه ای از مطلب:

ساختمان اداری ویلیس فیبر و دوماس در ایپسویچ به صورت نقطه عطفی در توسعه دیدگاه های فاستر در زمینه طراحی فضاهای اداری خودنمایی می کند. بنابراین به نظر می رسد نتایج فاز اول زندگی حرفه ای وی به گونه ای شاعرانه در این ساختمان خلاصه شده است. ساختمانی که با ارزش های خاص خود امروزه به عنوان نمونه ای برجسته از معماری قرن بیستم شناخته می شود.

فرم پلان ساختمان در عین داشتن عمق مفهومی پاسخی به الگوی هسته قدیمی شهر ایپسویچ است. فرمی که با رعایت مقیاس یک شهر تاریخی و تعامل سازنده با الگوی قرن وسطایی خیابان توانسته است در بافت شهر جای گیری مناسبی داشته باشد. این ساختمان کم ارتفاع که تا حدی که زیر زمین جای می گیرد ثابت کرد که همواره امکان احترام به بافت تاریخی شهر در عین بهره گیری از آخرین تکنولوژی روز وجود دارد. همچنین این راهکار نوعی الگوی تصادفی اکتسابی از محیط به وسیله ی ایجاد جزیره ای مصنوعی است که می تواند همانند شبکه ای گسترش یابد یا به شهر وفادار باشد و به ان احترام بگذارد.

ستون ها و سقف کنویی شکل ساختمان همگی از بتن مصلح ساخته شده اند. ستون های با مقطع دایره در یک شبکه ی مربع شکل شبا ابعاد 14 در 14 متر قرار گرفته اند. همچنین با تغییری در آهنگ پارامترهای این شبکه ردیف دیگری از ستون ها به منظور تامین گردنبند محیطی با فاصله 7 مت حول محیط پلان ساختمان قرار دارند و با خطوط مرزی سایت هماهنگ شده اند. جزئیات ارایش طرح تحت تاثیر مستقیم محدودیت های ناشی از سیستم های مهندسی الکترونیکی و مکانیکی قرار داشت.

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۵ ، ۰۹:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم بندرانزلی


پاورپوینت اقلیم بندرانزلی

پاورپوینت اقلیم بندرانزلی شامل 47 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

در تمام ساختمان‌های این مناطق، بدون استثناء از کوران و تهویه طبیعیاستفاده می‌شود. به طور کلی، پلان‌ها گسترده و باز و فرم کالبدی آنها بیشتر شکل‌های هندسی، طویل و باریک است. به منظور حداکثر استفاده از وزش باد در ایجاد تهویه طبیعی در داخل اتاق‌ها، جهت قرار گیری ساختمان‌ها با توجه به جهت نسیم‌های دریا تعیین شده است. در نقاطی که بادهای شدید و طولانی، می‌وزد قسمت‌های رو به باد ساختمان‌ها کاملاً بسته است.

در اقلیم بندرانزلی بیشتر ساختمان ها با مصالحی با حداقل ظرفیت حرارتی بنا شدند و در صورت استفاده از مصالح ساختمانی سنگین، ضخامت آنها در حداقل میزان ممکن حفظ شده می شود. زمانی که نوسان دمای روزانه هوا کم است، ذخیره حرارت هیچ اهمیتی ندارد و علاوه بر این، مصالح ساختمانی سنگین تا حدود زیادی تاثیر تهویه و کوران را که یکی از ضروریات در این منطقه است کاهش می دهند. به دلیل وجود پوشش گیاهی مناسب و فراوانی چوب در این منطقه، این عنصر یکی از مصالح پر مصرف در این منطقه است.

ادامه مطلب...
۲۴ مهر ۹۵ ، ۱۷:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم بندرعباس


پاورپوینت اقلیم بندرعباس

پاورپوینت اقلیم بندرعباس شامل 47 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

شهر بندرعباس از اقلیمی بحری برخوردار است که از مشخصه های اصلی آن رطوبت نسبی بالای هوا می باشد. بررسی آمارهای ایستگاه سینوپتیک بندرعباس در یک دوره ۴۰ ساله نشان می دهد که متوسط حداکثر رطوبت نسبی در سال ۸۲ درصد و متوسط حداقل آن ۴۹ درصد می باشد. بیشترین میزان رطوبت هوا در بهمن ماه است که متوسط حداکثر آن ۸۶ درصد محاسبه شده است و متوسط حداقل آن نیز در آبان ماه بوده که ۴۳ درصد به دست آمده است. توام شدن رطوبت نسبی زیاد و گرمای فوق العاده، زندگی را برای انسان دشوار می سازد.

از مهمترین این شاخص ها می توان به متوسط حداکثر دما و متوسط حداقل دما، متوسط روزنه دما، حداکثر مطلق و حداقل مطلق دما اشاره نمود. در جدول شماره ۱ حدود نهایی میانگین های آماری هواشناسی شهر بندرعباس براساس آمار ایستگاه سینوپتیک شهر، در یک دوره آماری ۴۰ ساله در حد فاصل سال های ۱۳۳۶ تا ۱۳۷۴ نشان داده شده است. براین اساس مشاهده می گردد که متوسط حداکثر دمای سالانه شهر بندرعباس ۱/۳۲ درجه سانتی گراد و متوسط حداقل دمای سالانه ۸/۲۱ درجه سانتی گراد می باشد.

ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha