perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۲۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت برنامه فیزیکی باغ موزه هنر


باغ موزه هنر


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 8 اسلاید می باشد.

در هر اسلاید جدولی قرار داده شده که ریزفضاهای هر بخش با ذکر مساحت و سرانه در آن وجود دارد. در پایان جدولی تحت عنوان مساحت کل تمامی عرصه ها وجود دارد.

باغ موزه بیان کننده رابطه و آشتی انسان، معماری وطبیعت می باشد. این رابطه و پیوند یکی از ویژگی های بارز فرهنگ معماری و شهرسازی ایران بوده است. فضاهای باغ موزه که حاصل تعامل سه عامل انسان، معماری وطبیعت می باشد در واقع یک فضای تفریحی – فرهنگی است که بیشتر شامل فضای باز و سبز ومفرح می باشد، محلی که در کنار نگهداری و نمایش آثار هنری، فضایی را فراهم می کند تا موجب آرامش و انبساط خاطر بازدیدکنندگان شود.

کلیه هنرهایی که در جریان آفرینش آن ها حس بینایی عامل اصلی باشد آنها را هنرهای تجسمی یا هنرهای بصری می نامیم هنر به طور کلی کوششی است از طرف هنرمند برای آفرینش شکل ها و تصاویر، چنان که از طریق این شکل ها و صورت ها، پیام های ذهنی و اندیشه و تفکرات فردی خود را به دیگران انتقال دهد.

هنرهای تجسمی یکی از مهم ترین زبانهای بی کلام است که از طریق آن بیشترین و گسترده ترین مفاهیم توسط افراد جوامع مختلف انسانی از نژادها و ملیت های گوناگون دریافت می گردد. نقاشان، مجسمه سازان، معماران، گرافیست ها و دیگر هنرمندان هنرهای تجسمی، هریک عناصری را در ترکیبی خوشایند عرضه می کند.

هنرهای تجسمی مشتمل هستند بر نقاشی، پیکره سازی، طراحی، گرافیک، نگارگری، خوشنویسی، طراحی صنعتی و برخی انواع عکاسی را گویند.

البته در چهارچوب نظام تعریف شده هنرهای تجسمی و با رعایت محدوده های پذیرفته شده می توان به رشته های دیگری هم اشاره کرد؛ هنرهای جدید با گرایشاتی ویدئو آرت ( جلوه های تصویری ویدئویی)، چیدمان ( انتخاب و ترکیب معنادار عناصر غیر هنری به منظور ایجاد و القاء معنا و جلوه ای هنر)، پرفورمنس  ( نوعی اشتراک نمایشی، فضایی و معنایی بین هنرمند و مخاطب) و ... همچنین بخش  هایی از تذهیب ( تصاویری که از ترکیب ظریف موتیف های گیاهی و هندسی بوجود می آیند)، می توانند در حوزه هنرهای تجسمی قرار بگیرند.

ادامه مطلب...
۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت خانه عطروش شیراز


خانه عطروش شیراز


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 107 اسلاید می باشد.

همچنین این پروژه آماده جهت ارائه در درس مرمت و ابنیه نیز می باشد.

گوشه ای از مطلب:

خیابان لطف علی خان زند در منطقه هشت شیراز قرار دارد. منطقه هشت ،منطقه تاریخی فرهنگی شیراز نامیده می شود و مهمترین و با ارزش ترین منطقه شهر شیراز است. در واقع این منظقه شیراز قدیم می باشد که طی فرایندهای رشد و توسعه شهری و افزایش جمعیت به عنوان زیر مجموعه ای از کل شهرداری آمده که دارای ویژگیهای خاص خود می باشد وجود بیش از ۴۰۰ اثر بار ارزش، ۸ دروازه و ۱۲ مرکز و چندین محور فرهنگی می تواند تبلوری از شیوه زندگی، روابط اجتماعی، آداب و رسوم، باورها، تاریخ و هنر و به طور کلی بیانگر هویت تاریخی و فرهنگی هر دوره باشد. حفظ و نگهداری و مرمت این آثار و مجموعه ها علاوه بر این که زندگی دوباره ای به این آثار می دهد، از نظر اقتصادی و اجتماعی نیز هویت تاریخی فرهنگی شهر شیراز را زنده می کند.

بنا همانطور که گفته شد دارای کاشیکاری های رنگ روغن بوده است و تمامی 33 کتیبه موجود در بنا با هدف بازگویی روایتی هایی خاص طراحی شده است . از دیگر موارد طراحی اتاق ها به گچبری های زیبا و همچنین استفاده از سرستون ها با اشکال منحصر به فرد و وجود مجسمه های به شکل سربازان میتوان اشاره نمود.

همانطور که از اسم این نوع مرمت پیداست هدف ازآن تقویت و استحکام بخشی بنای تاریخی میباشد تا بدین ترتیب بتوان اقدامات دیگر بازسازی و درمان را انجام داد.استحکام بخشی به روش های مختلفی انجام میشود. اما چیزی که حائز اهمیت است اینست که عمل استحکام بخشی و تقویت استخوان بندی بنا هم در برابر نیروها و بارهای داخلی و هم عوامل و نیروهای خارجی انجام میشود.منظور از عوامل خارجی عواملی مثل باران و برف و نیروی باد و زلزله است. به دلیل سست و ضعیف شدن بنای تاریخی انجام ، مرمت استحکامی لازم است.

ادامه مطلب...
۲۱ خرداد ۹۵ ، ۱۱:۳۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت موزه فرش تهران


موزه فرش تهران


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 17 اسلاید می باشد. این فایل همچنین دارای تصاویر داخلی و خارجی و تصویر پلان و پرسپکتیو دید ناظر می باشد.

گوشه ای از مطلب:

فرش هایی که هیچ گاه قدیمی نمی شوند حتی اگر قدمتی چند صد ساله داشته باشند. معمار چیره دست بنا با تکیه بر هویت و فرهنگ ایرانی بنایی مدرن افریده است که با وجود سادگی و سبک و سیاق متفاوتش با من ایرانی غریبه نیست. بنایی ساده برخلاف هنر پرنقش و نگار درون آن و همین تضاد است که زیباست. قرار دادن جهانی از نقوش و نگاره های ظریف و کهن در ظرفی ساده و یکدست و امروزی مثل معماری مدرن....

نمایی یکدست، ریتمی آهنگین و زیبا از ستون هایی که بی شباهت به دار قالی نیستند و نهایتا فضایی روان و خوانا که از بارزه های معماری این ساختمان است. پس از گذر از میان تندیس گونه های زیبایی که ورودی مجموعه را تعریف میکنند به حیاط مجموعه وارد می شویم و بعد از عبور از یک مسیر سنگفرش شده از میان درختان، ساختمان با سایه روشن زیبایی که ستون های مورب نما برروی آن ایجاد کرده است نمایان می شود بعد از گذر از چند ردیف پله های حیاط و مشاهده ی یک ضلع ساختمان با نوعی حس جاذبه و دعوت وارد بنا می شویم.

یکی از معماران تأثیر گذار ایرانی که عمده ی دغدغه ی او مهندسی معماری بود. عبدالعزیز فرمانفرمانیان است. فرمانفرمانیان به سال 1299 در تهران متولد شد. او تحصیلات معماری خود را در مدرسه ی هنرهای زیبای پاریس به پایان رساند. و در اوایل دهه ی 1330 به ایران بازگشت. او بعد از مراجعت از فرانسه در پارکینگ خانه ی پدری شروع به طراحی خانه هایی برای اقوام و آشنایان نمود. چندسال بعد به استخدام دفتر فنی دانشگاه تهران در آمد و همزمان با کاردر دفتر فنی دانشگاه، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نیز به همراه محسن فروغی در اتلیه ی مشترک مشغول به تدریس شد.

ادامه مطلب...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت دروازه قرآن


دروازه قرآن


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 44 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

این دروازه بانابخردی شهرداری شیراز به دستور رضاخان در سال 1316شمسی ویران شد وقرآنش به موزه پارس انتقال یافت .اما باردیگر این دروازه بابلندنظری یکی ازبازرگانان معروف شیراز بنام مرحوم حسین ایگار در سال 1328شمسی تجدید بنا گردید. این بنا در تاریخ 19/9/1375باشماره 1800در  فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. دروازه قرآن در شمال شرقی قرار دارد و در واقع در خروجی شیراز بسمت شهرمرودشت واقع شده‌است. . این بنای تاریخی در کنار فلکه طاووسیه شیراز قرار دارد. دروازه قرآن در فاصله کمتر از ده متری مقبره خواجوی کرمانی و همچنین فاصله کمتر از پانصد متری باغ جهان نما و همچنین فاصله کمتر از هزار متری مقبره شاعر نامدار پارسی زبان حافظ شیرازی  و باغ جهان نما قرار دارد.

همبستگی بر حسب ساختار منظمی که در آن کل مهمتر از اجزای فردی آن است قابل درک است.این خصوصیت غالب مناظر طبیعی یا فرهنگی خودسازمانده-برنامه ریزی شده یا طراحی شده است. وحدت و هماهنگی با این خصوصیت مترادفند.اگرچه اغلب مناظری که تغییرات مقتصدانه ی حرفه ای در آنها صورت گرفته فاقد چنین کیفیاتی میباشند.

تنوع و پیچیدگی از طریق عناصری با مقیاس ها و لایه های متفاوت و متضاد با هم تعریف میشود.این خصوصیت در تمام مناظر خود سازمانده (به درجات مختلف) و اکوسیستم های سالم به چشم میخورد.محیط های ساده یکنواخت و فاقد تنوع در نتیجه ی اعمال مدیریت –طراحی و یا سایر تغییرات انسانی ساده سازی شده اند.

این دروازه در ابتدا در زمان عضدالدوله دیلمی ساخته شد و قرآنی در آن جای داده شد تا مسافران با گذر از زیر آن متبرک شوند در دوره زندیه کریم خان زند این دروازه را بازسازی کرد و اتاقی به بالای آن افزود و دو جلد قرآن بزرگ نفیس، به خط سلطان ابراهیم بن شاهرخ تیموری، در اتاقک بالای آن جای داد. این قرآن‌ها، که به «قرآن هفده من» معروف‌اند، اکنون از دروازه قرآن به موزه پارس انتقال یافته‌اند. دروازه قرآن در دوره قاجاریه به علت وقوع چندین زلزله دچار صدمات زیادی شد که محمد زکی خان نوری آنرا تعمیر نمود. این بنا در گذشته طاق قران نیز نامیده شده‌است. روزهای اول هرماه مردم از شهر خارج شده و از زیر این طاق عبور می‌کرده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۰ خرداد ۹۵ ، ۰۹:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت شهر مسکو


شهر مسکو


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 28 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر و واحد فدرالی روسیه است. این شهر از مهمترین مراکز سیاسی، اقتصادی، مذهبی، تاریخی، مالی، آموزشی و ترابری فدراسیون روسیه و اروپا محسوب شده و با ۱۱ میلیون و ۵۰۳ هزار نفر جمعیت در سرشماری سال ۲۰۱۰ پرجمعیت‌ترین شهر قاره اروپا و ششمین شهر پرجمعیت دنیاست. این شهر در کنار رودخانه مسکو و در ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه اروپایی واقع شده‌است. کاخ کرملین، قلعه‌ای باستانی در این شهر است که محل زندگی رئیس‌جمهور روسیه و استقرار قوه مجریه این کشور است. این شهر در دوران اتحاد جماهیر شوروی نیز پایتخت آن کشور بود.

در حکومت ایوان یکم، مسکو جایگزین شهر تِوِر به عنوان مرکز سیاسی ولادیمیر سوزدال شد و تبدیل به تنها مرکز گردآوری باج و خراج برای زمامداران مغول و تاتار گشت. ایوان با پرداخت سهمی بالا، موفق به کسب یک امتیاز مهم از خان شد که بر اساس آن مسکو بر خلاف امیرنشین‌های دیگر، در میان پسرانش تقسیم نشد، بلکه دست‌نخورده به فرزند ارشد او رسید.

متروی مسکو یکی از زیباترین و تاریخی ترین متروهای جهان است، به هنگام ورود به برخی از ایستگاهها تصور می‌کنید که به یک موزه وارد شده‌اید. بیشتر نقاط مسکو را متروی مسکو داری ۱۲ خط، ۱۸۰ ایستگاه و ۲۹۸ کیلومتر مسیر ارتباطی است و یکی از قدیمی ترین متروهای جهان است. بیشتر نقاط مسکو را با استفاده از شبکه مترو پیمایش کنید و از نظر اقتصادی گشت و گذار با مترو ارزان و با صرفه است.

غذاهای روسی، ترکیبی از گوشت و غلات هستند. غذاهای روسی عموما غنی و دارای کالری بالا می‌باشند. غذاهای روسی به علت نزدیکی و ارتباط گسترده تاریخی آن با کشورهای چین، ایران و عثمانی به غذاهای شرقی نزدیکی دارد. خوردن بیف استراگانوف و سوپ بورش که بسیار خوشمزه در روسیه تهیه میشوند را از یاد نبرید.

ادامه مطلب...
۱۷ خرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha