perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۶۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت نظریه گشتالت در معماری


گشتالت در معماری


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 46 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مفهوم گشتالت، اولین بار در فلسفه و روان شناسی معاصر توسط کریستین وان اهرن فلس معرفی شد.
از نظر او“ همه ادراک های ما دارای کیفیات گشتالت اند، اما اجزای سازنده آنها فاقد این خصوصیات می باشند. برای مثال، فرد خطی را که از اجتماع تعدادی نقطه به وجود آمده است، می بیند و نه تک تک نقطه ها را. و مشابه آن این که، آدمی با گوش دادن به یک ملودی، نت های تشکیل دهنده آن را به صورت انتزاعی نمی شنود، بلکه کلیت ملودی را ادراک می کند.  این اصل دلالت بر این دارد که چشم انسان مایل است کنتورهای (contour) موجود در یک ساختار بصری را تا جایی که جهت نقش مایه ها تغییر نیافته و مانعی ایجاد نشده است، دنبال کند. بر این اساس چشم ما طی یک فرآیند فطری به کنتورهای منفصل (جدا از هم) نامنظم، و به صورت ناگهانی تغییر کننده، استمرار می بخشد.

از این رو در یک ساختار بصری، عناصری که با هم و در یک راستا به جنبش در می آیند، به عنوان یک گروه واحد یا یک مجموعه دیده می شوند. در هنرهایی که از تصاویر یا علایم متحرک بهرهمی گیرند، این اصل کاربرد ویژه ای می یابد. گشتالت گرایان روابط بین میدان های نیروی مغز و تجارب شناختی را با قانون پرگنانس توصیف می کنند. این قانون هسته اصلی روان شناسی گشتالت را تشکیل می دهد. برای واژه آلمانی پرگنانس نیز مانند کلمه گشتالت در دیگر زبان ها معادل دقیقی وجود ندارد. در زبان پارسی بهترین معادل آن واژه ترکیبی ماهیت وجودی یا عصاره است.

اندام های حسی از گشتالت های موجود در محیط های ادراکی متاثر می شوند و به صورت محرک های گوناگون ( احساس های مجرد ساده) به مغز منتقل می شوند.مغز بر اساس قانون کمال پذیری ( پرگنانس ) به آن ها شکل می دهد و تجربه ما از دنیای خارج بر اثر تاثیر متقابل میدان های نیروی مغز و محرک های حسی که به آن وارد شده اند ایجاد می شود.

ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت تحلیل ویلا امیر


ویلا امیر


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 14 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

دو درخت خشکیده از این باغ و از باغی آن‌سوتر در شکاف بین دو حجم آرام گرفتند تا از این پس، نقشی دیگرگونه را در این محیط بازی کنند.ساختمان قبل از بازسازی، از لحاظ کیفیت معماری و مسائل فنی در سطح پایینی قرار داشت و در جریان بازسازی، سازماندهی داخلی آن به کلی عوض شد: جای آشپزخانه تغییر کرد، تنها اتاق خواب موجود به اضافه دو اتاق خواب جدید، به بیرون از محدوده قبلی ساختمان منتقل شدند، سازه تقویت و بعضی ستون‌ها حذف و ستون‌های جدیدی اضافه شد و سیستم تاسیساتی فن‌کویل، مینی‌چیلر و موتورخانه (در بیرون محدوده ساختمان و به صورت دفنی) افزوده شد.

ویلای امیر که در باغ محمد شهر واقع شده،فقط چند کوچه دورتر از شهر کرج واقع شده است.با وجود قوانین شهری و قوانین تراکم ساختمان،به دلیل سرعت افزایش ساخت و ساز و رشد سریع ساختمان ها،فاصله بین باغ وشهر را کم کرده است.

این ویلای تابستانه توقع خانواده ی بزرگتر و حتی اقوام را به عنوان یک محیط آرامش بخش فراهم می آورد که بتوانند در یک زمان و با هم آخر هفته های شاد و مناسبی را سپری کنند.این مجموعه دو قطبی دارای طرح پیشنهادی از طرف شهرداری که شامل سطوح پلاستیکی،راست زاویه،خشن و دارای بافت براق می باشد.

اما با تقویت ساختار و مصالح،دید بازی رو به باغ به وجود آمده است.با ارزیابی شرایط موجود، خواص خاک و شرایط اقلیمی،و با توجه به نوع کاربری مصالح بومی در منطقه از کاه برنج برای تقویت مصالح استفاده شده است.ماهیت این خطوط خمیری،این امکان را به ما میدهد که روی سطوح صاف و لبه های تیز و ناپیوسته را کنترل و با گذاشتن سرپوش روی آن از خشونت آن کاسته شود.حجم کلی خانه سابق با اتصال یک جعبه کوچکتر به عنوان یک بخش یا موجود جدید،با اضافه شدن به این ویلا یک سطح صاف و منحصر به فرد به فرم کلی بخشیده است.

ادامه مطلب...
۲۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۳:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت سبک اکسپرسیونیسم معماری


سبک اکسپرسیونیسم معماری


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 55 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

اکسپرسیونیسم در این معنای عاطفیه خود از گذشته های دور وجود داشته و نقاشان آلمانی بیانگر این شیوه بودند. اما در معنای محدود تر واژه اکسپرسیونیسم می توانیم بگوییم که این شیوه با وان گوگ بوجود آمد. وَنسان وَن گوگ یا فینسِنت ویلم فان خوخ (زادهٔ ۳۰ مارس ۱۸۵۳ - درگذشتهٔ ۲۹ ژوئیهٔ ۱۸۹۰) یک نقاش نامدار هلندی بود. هرچند او در زمان حیاتش در گمنامی به‌سر می‌برد و در تمام طول عمر خود تنها یک تابلو، یعنی تاکستان سرخ را فروخت، اما اکنون به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین نقاشان پسادریافتگر در جهان شناخته می‌شود.

معماری به نام "اریک مندلسون" هرچند آثاری نه چندان مهم را در معماری مدرن خلق کرد اما به عنوان کسی که اصول و جنبش "اکسپرسیونیسم" را وارد معماری کرد حائزاهمیت است . مندلسون در سال 1919 به خاطر ارائه اسکیس های تصوری‌ خود در "گالری کاسیرر" شناخته شد. اولین اسکیسهای او از زبان "واگنر" و "آلبریخ" الهام گرفته اند. اسکیس هایی که در طی جنگ و بلافاصله پس از آن طراحی شده اند نیرویی پرخاشگرانه و کاراکتر سمبولیک مبهمی دارند و به خوبی در قالب جنبش "اکسپرسیونیست معاصر" جای می گیرند. در سال 1920 مندلسون اولین موقعیت عملی را برای بیان ایده های خود، با احداث "برج رصدخانه اینشتین" در "پوتسدام" پیدا می کند. این اثردرجهت واقعیت بخشیدن به یکی ازاین « بینشهای گذرا» به مستقیم ترین صورت ممکن به شمار می آید .

اکسپرسیونیستها می خواهند جامعه سرمایه داری و زندگی های پرتجمل، منظم و حساب شده بورژوازی را از بین ببرند و کلاً با زندگی مدرنیته، از خودبیگانگی و اختلاف طبقاتی درجامعه مخالف هستند. معماری اکسپرسیونیستی نیز همچون اشعار اکسپرسیونیستی ملهم از اثر فریدریش نیچه ، چنین گفت زرتشت بود که در 85- 1883 نوشته شده و مملو از استعارات معمارانه است. نفی بورژواها (امتیازهایی که برای شهر نشینی قائل می شدند)، نفی تاریخ و نفی وضعیت موجود و اعتقاد به اصالت فرد، تقدس ادراکات حسی، انتظار ظهور انسان جدید و بالاخره آفرینش و خلاقیت به عنوان تظاهر الهامات متعالی ، همه موضوعاتی بودند که مبانی فلسفی این جنبش را تشکیل می دادند .

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت سازه کش بستی


سازه کش بستی


این فایل شامل 46 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

این سازه ها به دلیل دارا بودن مزایای بیشماری چون (سبکی.زیبایی.کارایی.قابلیت باز و بسته شدن و تطبیق پذیری با نیرو های ایجاد شده در سازه) در سال های اخیر توجه بسیاری از معماران.مهندسان.ریاضیدانان و متخصصین بسیاری از علوم دیگر را به خود جلب نموده..کاربرد این سیستم در مجسمه سازی و طراحی صنعتی و ساخت اشیا کاربردی اندیشه استفاده از ان را در معماری مطرح نمود اما به علت پیچیدگی نسبی و البته عدم اشنایی معماران با این نوع سازه در ایران علاوه بر اینکه نمونه قابل توجهی وجود ندارد. .منابع بسیار محدود و مختصری نیز در ارتباط با ان در اختیار می باشد.بسیاری از معماران ومهندسین سازه کش بستی را نمیشناسند و نهایتا فقط در حد اسم با ان اشنایی دارند...

بزرگترین گنبد کابلی ساخته شده تا کنون1992اتلانتا.این سازه عظیم به علت استفاده از هندسه سه وجهی باک فولر متفاوت از طرح های گیگر است.این سیستم به علت عدم نیاز به حلقه های مدور برای زمین فوتبال مناسب بوده و وزن کمتری دارد و بارهای نا متقارن را بهتر تحمل میکند.با وجود این مزایا طرح سه وجهی این گنبد بسیار پیچیده است و در گره ها به انتهای یک عنصر فشاری 6 کابلی کششی متصل میشود.

تا کنون هیچ گونه ساختمان اجرایی واقعی با روش نظری اسنلسون و فولر ساخته نشده است. این نظریه هنگامی به عمل تبدیل شد که داوید گیگر عناصر اضافی مدل سه وجهی فولر را حذف و این مدل را ساده کرد رخ داد.در روش گیگرکابل های کششی پیوسته و عناصرفشاری به صورت شعاعی اجرا شدند که این برای ساده کردن جریان نیرو ها و ایجاد یک گنبد کابلی معین از نظر استاتیکی است. با این نظریه امکان استفاده از فرم های منحنی با ارتفاع کم عملی گردید و در نتیجه نیرو مثلثی از باد و انباشتگی برف کمتر شده و سطح بیرونی ساختمان نیز کمتر میگردد و هزینه ساخت کاهش میابد.

ادامه مطلب...
۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود مطالعات اقلیم تربت حیدریه


اقلیم تربت حیدریه


این فایل به صورت WOrd و شامل 13 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهرستان تربت حیدریه با وسعت حدوداً 15000 کیلومترمربع در جنوب شهرستان مشهد ، شرق شهرستان های نیشابور و کاشمر ، غرب شهر ستانهای تربت جام ، تایباد وخواف وشمال شهرستان گناباد ، بین 58 درجه و 13 دقیقه تا60 درجه و10 دقیقه طول و34 درجه و24 دقیقه تا35 درجه و 52 دقیقه عرض جغرافیایی واقع شده است . مرکز این شهرستان ،‌شهر تربت حیدریه در فاصله 142 کیلومتری جنوب مشهد در59 درجه و22 دقیقه طول و35 درجه و27 دقیقه عرض جغرافیایی بوده و ارتفاع آن از سطح دریا 1333 متر است.
شهرستان تربت حیدریه از دو بخش کوهستانی تشکیل شده است . دشتهای گسترده درمیان کوههای تربت حیدریه ازجمله حاصلخیز ترین دشتهای خراسان به شمار می آید.

جهت بررسی و تحلیل باد منطقه مورد مطالعه از آمار 11 ساله ایستگاه سیتوپتیک تربت حیدریه طی دوره آماری سال‌های 85- 1976 استفاده گردیده است و نتایج بدین شرح است. مشاهده گلباد تهیه شده سالانه نشان دهنده این است که باد غالب از منطقه شمال شرقی می‌باشد. با توجه به آمار ماهانه باد حدود 9 ماه از سال باد غالب از سمت شمال شرق بود که این ماه‌ها عبارتند از دی – اسفند – فروردین – اردیبهشت – خرداد – تیر – مرداد – مهر ماه در طی دو ماه آذر و آبان جهت باد غالب منطقه جنوبی می‌باشد و در بهمن ماه جهت باد غالب از سمت شمال محاسبه گردیده است. بطور کلی جهت جریان غالب باد در منطقه تربت حیدریه در ماه‌های نوامبر و دسامبر جنوبی و در ماه فوریه شمالی و در بقیه ماه‌ها شمال شرقی می‌باشد.

منطقه جغرافیایی تربت حیدریه با منطقه کا شمر در غرب ، آب نوار عریضی را تشکیل می دهند ،که از مرز ایران و افغانستان در شرق تا دشت کویر واقع در سمت غرب استان امتداد دارد. برآمدگیهاو رشته کوهها وتپه هایی در منطقه قرار دارند که بطور کلی از غرب به شرق و از غرب به جنوب شرقی امتداد دارند .

ادامه مطلب...
۲۵ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۳۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha