perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

دانلود پلان مجموعه ورزشی فاز دو


پلان مجموعه ورزشی فاز دو


این فایل به صورت DWG و کامل می باشد.

فضاهای ورزشی محلات در شهرها باید کاربری ورزشی داشته باشد و حداقل محصور شده و کف سازی و زیرسازی شده و سرویس های بهداشتی و یا رختکن در آنها مهیا باشد . ذکر فضاهائی که برای تفریح در پارکها برای یک رشته ورزشی مشخص می شود و با تغییر سلائق مدیریتی کاربری و استفاده از آنها به غیر ورزشی تغییر می یابد و یا مسیرها  که برای راهپیمائی و ورزش های همگانی ( دوها و نرمش ها ) مورد استفاده قرار میگیرند مورد نظر نیست .

محدوده این مجموعه با فضای روباز ورزشی و فضاهای پشتیبانی جنبی و پله های تماشاچی بعنوان زیربنا و مساحت مکان ورزشی منظور می گردد . اگر این مکان در مجموعه ای ورزشی قرار دارد محدوده ای که در مراجعه به آن ذکر نام مکان می شود .بعنوان مساحت یا زیربنای فضای ورزشی روباز تلقی میگردد . مثلاً در مجموعه بزرگ آزادی تهران –عنوان می شود که به استادیوم صدهزار نفری رفتیم – یا به سالن 12 هزار نفری مراجعه شد و یا در پیست دوچرخه سواری حاضر بودیم از ذکر فضاهای دسترسی و پارکینگ فضای سبز بعنوان فضای ورزشی خودداری فرمائید یا عنوان فرمائید مساحت کل مجموعه ورزشی چقدر است و زیر مجموعه های احداثی در آن را معلوم فرمائید . در این صورت مشخص می شود که بقیه مساحت یا در برنامه های آینده به فضاهای سرپوشیده و روباز تبدیل می شود و یا بعنوان فضاهای پشتیبانی – راههای دسترسی و فضای سبز از آن استفاده می شود . مساحت این مکانها ، سطح اشغال زمین آنها است و اگر بنا برضرورت از زیر پله آن استفاده های مختلف ورزشی می شود و در نقشه های اولیه طراحی شده این فضاها تعریف نشده اند فقط ذکر یک مساحت کافی است.

ادامه مطلب...
۳۱ تیر ۹۵ ، ۱۶:۴۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم بیرجند


اقلیم بیرجند


این فایل به صورت ورد و شامل 19 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

شهرستان بیرجند ازنظر مناطق پست و بلند به دو قسمت« کوهستانى ومرتفع»، و« پست و هموار» تقسیم مى‏شود:

الف. ارتفاعات: کوههاى این محدوده عمدتاً جوان و مربوط به دورانهاى دو م‏وسوم زمین‏ شناسى مى‏باشند. مهم‏ترین این رشته کوهها عبارتند از:

  1. رشته کوه "باغران" - این رشته کوه در جنوب بیرجند قرار دارد واز نزدیک "خوسف" شروع شده و تا "سربیشه" ادامه دارد. این رشته کوه زیباترین روستاها را در شمال و جنوب و در بین دره‏ها بوجود آورده، وبه خاطر لطافت آب وهوا، چشمه‏ سارها و قنوات آب شیرین از تجمع جمعیت برخوردار است. طول این رشته کوه در حدود 100 کیلومتر و عرض آن 13 کیلومتر مى‏باشد و جهت امتداد آن، شمال غربى- جنوب شرقى‏است. بلندترین ارتفاع این رشته کوه در تنگل بقیاچ و در مجاورت روستاى کاهى (کاهین) 2706 متر است.
  2. رشته کوه مؤمن آباد - این رشته کوه در جهت شمال غربى - جنوب شرقى کشیده شده و 200 کیلومتر امتداد دارد و بلندترین قلل آن قله "بند در" به‏ارتفاع 2787 متر وقله "مین‏آباد" به ارتفاع 2771 متر مى‏باشد. در اطراف این کوه نیز روستاهائى با هواى خنک و آب شیرین وگوارا وجوددارد. در سمت راست و مشرق مومن آباد رشته کوه "آهنگران" به طول 30 کیلومتر و در سمت مغرب آن، رشته کوه "باغران" قرار دارد.

به علت دما و تبخیر زیاد پوشش گیاهی در این مناطق کم است. در برخی مناطق که شوری خاک بالا است، زمین های بسیار مسطح و سفید پوشی که «دق» نامیده می شوند، مناظرچشم نوازی را به وجود آورده اند. مانند دق های «حوض بند» و «کجوند» بین خور و فردوس و دق دشت «گیو و اکبرآباد». رمل ها و شن های روان در حاشیه غربی شهرستان بیرجند نیز مناظر زیبایی را به وجود آورده اند. از طرف دیگر خروجی حوضه های آبریز بیرجند در نزدیکی خور،نیزاری به وسعت سی صد هکتار به وجود آورده که مامن تعداد قابل توجهی از وحوش است.

ادامه مطلب...
۲۹ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

مطالعات اقلیم قم


اقلیم قم


این فایل به صورت word و شامل 17 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

جریانات جوی حاکم برناحیه قم درفصل سرد سال امواج غربی بوده است که عمدتاً کم فشار های مدیترانه ای و گاهی سودانی راواردمنطقه می کندبه علاوه دراین فصل پرفشارهایی که دارای منشاء سیبری، شمال اروپا و مناطق قطبی می باشد وازشمال و شما لغرب این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهند .میزان بارش درناحیه از غرب به شرق کاهش می یابد .از نظر آب و هوا این ناحیه جزو اقلیم نیمه بیابانی وبیابانی می باشد.تابستان هادر این شهرستان گرم وخشک وزمستانها سردمی باشدبارندگی درطول سال دراین شهرستان بطوریکنواخت صورت نمی گیردو بیشتر بارش سالانه درفصول بهار و زمستان فرومی ریزد.کم بارانترین فصل سال دراین شهرستان فصل تابستان می باشد.

از نظر ویژگیهای زمین شناختی شهر قم در قسمت ابتدائی دشت واقع شده است و از سمت جنوب غربی به طرف شمال شرقی و مشرق سراشیب می باشد. این شهر بدلیل بارندگی محدود بشدت به آبهای زیرزمینی وابسته بوده و دشت قم یکی از منابع تامین کننده آب شرب شهر قم در میان مدت بشمار می رود. این شهر از رسوبات آبرفتی با دانه بندی مختلف تشکیل شده و از نظر دوره زمین شناسی به دوره کواترنری می رسد. شیب نسبتاً کم ، منابع آب بعضاً مناسب و خاک نسبتاً حاصلخیز در پیدایش این شهر بطور کامل نقش بسزایی داشته است.

سرزمین قم از نظر اقتصادی از اهمیت منحصر به فردی برخوردار است زیرا این استان از یک سو در میان استان‌های صنعتی ایران همچون تهران، اصفهان، اراک و ... واقع شده و از سوی دیگر رابط میان استان‌های جنوبی و استان‌های شمالی کشور می‌باشد. همچنین این استان به سبب وجود بزرگ‌ترین حوزه علمیه ایران و بارگاه حضرت معصومه(س)، از نظر مذهبی نیز حائز اهمیت بوده و دومین شهر زیارتی کشور محسوب می‌شود. در واقع به دلیل همین موقعیت ویژه، این استان همواره در طول تاریخ یکی از مهاجرپذیرترین مناطق کشور بوده است. بیشتر مهاجران را طلبه‌های حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی تشکیل می‌دهند که بسیاری از آنان به همراه خانواده‌های خود به قم مهاجرت نموده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت حاشیه نشینی


حاشیه نشینی


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 59 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

حاشیه نشینی و اسکان غیر رسمی گروه های کم در آمد شهری جلوه ای از فقر شهری و عملکرد فضا به عنوان بستر باز تولید فقر است. حاشیه نشینی در اشکال مختلف آن از آلونک ها وزاغه های درون شهر تا سکونتگاه های غیر رسمی پیرامون آن و در مکان ها و زمان های متفاوت تنها بر اساس محرومیت شدید و مستمر از معیار های متعارف و استاندارد کیفیت زندگی شهری ، مسکن، زیر ساخت ها، خدمات ، قابل تشخیص و تعریف است که بر مبنای ویژگی های ساکنان آن ، مبدا مهاجرت آن ها ، ساختار اشتغال و میزان ادغام آن ها در زندگی اقتصادی ، اجتماعی شهرها.حاشیه نشینی را می توان با توجه به وضعیت  افراد حاشیه نشین و سبک زندگی آنان تبیین کرد. افراد حاشیه نشین کسانی هستند  که در محدوده اقتصاد شهر زندگی می کنند وجذب نظام اجتماعی – اقتصادی شهر نشده اند.

حاشیه نشینی ریشه در زمان های بسیار دور دارد و در قرن های گذشته نیز وجود داشته است . این پدیده اجتماعی هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای توسعه نیافته موجود می باشد . البته حاشیه نشینی در کشورهای توسعه یافته با کشورهای توسعه نیافته تفاوت هایی از حیث علل تاریخی به وجود آورنده و نحوه رفتار اجتماعی حاشیه نشینان دارد . تاثیرات پررنگ حاشیه نشینی بعد از جنگ جهانی دوم ، پس از فروپاشی نظام اقتصادی جهان و افزایش فقر در اکثر کشورها تبدیل به معضلی برای برنامه ریزی شهری و مدیریت کلان شهر شد .

از سال 1950 بحث هایی مرتبط با حاشیه نشینی در جهان مطرح شد که تحلیل های متفاوتی را در بر داشت ، اما تاکنون هیچ یک از راهکارهای ارائه شده منجر به حذف حاشیه نشینی نشده اند . آثار پژوهشی نیز در ایران از سال 1350 وجود دارد.

ادامه مطلب...
۲۸ تیر ۹۵ ، ۰۹:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت شهر انتالیا


شهر آنتالیا



این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 31 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

تا اکنون ساکنان اولیه آنتالیا نامشخص مانده‌است. بنا به شواهد تاریخی نام این شهر از آتالوس دوم پادشاه پرماگون گرفته شده‌است که در ۱۵۰ سال قبل از میلاد بر آن ناحیه حکومت می کرده‌است. در حفاری‌هایی که در سال ۲۰۰۸ از ناحیه آنتالیا صورت گرفته مشخص شده‌است که روزگاری این شهر پایگاه نیروی دریایی روم و دارای ناوگان‌های قدرتمندی بوده‌است.

به گفته اولیا چلپی در اوسط قرن ۱۷ میلادی این شهر دارای ۳۰۰۰ خانه شامل بیست محله ترک نشین و چهار محله یونانی نشین بوده‌است. شهر از دیوار-ها و دروازه‌ها فراتر رفته و در بندر نیز از وجود ۲۰۰ قایق گزارش داده‌است.

در قرن ۲۰ میلادی در پی مهاجرت ترک‌های قفقاز و بالکان به این منطقه جمعیت این شهر به ۲۵۰۰۰ نفر رسید. مسیحیان و یهودیان در نواحی جداگانه این شهر در اطراف بندر ساکن هستند.

شهر قدیمی آنتالیا توسط رومی ها بنا گردید و با دیوارهایی بلند که به دریا ختم شده محاصره وتحت حفاظت بوده است از این رو امروزه بنام قلعه معروف میباشد. این شهر که در دوره سلجوقی توسعه یافته و به بندر گاهی تبدیل گردیده از آثار مهم تاریخی منطقه بحساب میآید و پیوند زیبای گذشته و حال یکی از جاذبه های ویژه این قلعه میباشد. طرح و ساختار خانه های باستانی قلعه نه تنها از نظرمعماری پر بهاست بلکه باز گوی شیوه زندگی، آداب و سنن و روابط اجتماعی مردم آن زمان میباشد. خیابان های قلعه تنگ بوده وغالبا از بندر گاه به طرف بالای قلعه به موازات دیوارها کشیده شده اند.

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۵ ، ۱۰:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha