perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۷۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

پاورپوینت برنامه فیزیکی و ریزفضاهای کافه کتاب


ریزفضاهای کافه کتاب

این فایل به صورت پاورپوینت و قابل ویرایش است.

جهت دانلود مطالعات کافه کتاب کلیک کنید.

تقریبا چهار سال پیش بود که دربه‌در سراغ پولدارهای فرهنگی! و یا مسئولین خاص برخی ارگان‌ها می‌رفتیم و مثلا می‌خواستیم قانعشان کنیم تا یک «پاتوق» راه‌اندازی کنیم. پاتوقی که به شکل دیگر و سنتی‌ترش را البته رو به راه کرده بودیم. در ساختمانی قدیمی‌که حیاط داشت. جایی که فروشگاه کتاب داشتیم. خیلی از مخاطبین و فعالین فرهنگی خودشان دور هم جمع می‌شدند .چایی می‌خوردند . حرف می‌زدند . بحث می‌کردند. حتی شب‌های زمستان مخصوصاً به خوردن آش و لبو و شلغم هم منتهی می‌شد. این فضا ، پذیرایی‌اش و حتی رفت‌و آمدها بر اساس نیاز و کارکردی بومی‌ بصورت آگاهانه و غیرآگاهانه زمانی شکل گرفت که خبری از اصطلاح «کافه کتاب» نبود. جایی در مجموعه‌ی بچه‌های کتاب شیراز. می‌خواستیم این مدل را بصورت حرفه ای و شیک تر ارائه کنیم.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۳۱ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت سبک هایتک و اکوتک


سبک هایتک و اکوتک

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۶۴ اسلاید می باشد و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها می‌باشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده ی قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمان‌های امروز می باید نمایش دهنده عصاره فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد. نظریات و مبانی معماری مدرن و های ـ تک در اصول، بسیار به یکدیگر نزدیک است و می‌توان گفت که معماری‌های ـ تک فرزند خلف معماری مدرن است. ولی از نظر شکلی تفاوت‌های بین این دو مکتب معماری مشاهده می‌شود. به طور کلی می‌توان بیان کرد که ‌آن سادگی و بی‌پیرایگی که در معماری مدرن وجود دارد در های ـ تک ملاحظه نمی‌شود و اگر معماران مدرن در طرح‌های خود ماشین را به نمایش می‌گذارند، معماران های ـ تک داخل ماشیین و اجزاء آن را نشان می‌دهند.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۵:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

دانلود پاورپوینت مسجد گوهرشاد مشهد


مسجد گوهرشاد مشهد

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۲۴ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مسجدگوهرشاددارای یک صحن وسیع و۴ایوان بزرگ در ۴ طرف وتعداد۲۲ غرفه و۶طاق نمادرطرفین ایوان مقصوره و۲۸درورودی ازصحن به طرف شبستان ها و۷شبستان در۴ طرف و۱گنبدفیروز گون وبزرگ و۲مناره درطرفین ایوان قبله است. صحن مسجد تقریبا مربع بوده وازجنوب به شمال در حدود ۵۵ متر واز شرق به غرب در حدود ۵۰ متر است. کف صحن اکنون باسنگ های خلج در ابعاد مختلف فرش شده است.

مهم ترین ورودی صحن گوهرشاد به حرم مطهر امام رضا(ع) ازطرف مشرق است که ازطریق دوکفشداری به دورواق دارالحفاظ وداراالسیاده ازبناهای گوهرشاد به حرم منتهی میشود ازجانب شمال غرب به راهروی مدرسه دو دروازانجا به رواق دارالولایه از اماکن متبرکه ی جدیدالاحداث مرتبط است وهمچنین ایوان غربی ان به بست شیخ بهایی وصحن جمهوری اسلامی متصل شده است۰این مکان ازطرف غرب به صحن قدس ازبناهای جدید وازطرف جنوب شرقی به موزه راه داردمجموعا ۱۰ورودی وخروجی در این مسجد ساخته شده است.

ادامه مطلب...
۳۱ فروردين ۹۵ ، ۱۴:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت نمونه موردی دانشکده هنر و معماری


دانشکده هنر و معماری

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۷۶ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مؤسسه معماری هلند به یک انسجام معماری دست یافته که باوجود اجزاء مختلف به یک کلیت جذاب و  محرک می انجامد. اجزای برنامه به گونه ای به هم متصل شده اند که  کارآیی  مؤثر داشته باشند و در موارد لازم انطباق های ضروری را ایجاد نمایند. اجزای اصلی مؤسسه  که شامل موزه یا سالن نمایش، آرشیو، اتاق کنفرانس و ساختمان مدیریت در۴ ساختمان متفاوت قرار گرفته اند که کارآیی هر کدام از این ساختمان ها از روی ظاهر آنها قابل تشخیص است.

آنچه که درنگاه اول به چشم می خورد وجود تقارن و تاکید به آن است.  نکته  قابل توجه دیگرتعریف یک ورودی باشکوه با پله که در مرکز بنا قرارگرفته و هدایت بصری وعملکردی مناسبی را  به داخل بنا می دهد. نوع  مصالح بکار رفته  شیشه  و نوار  فولادیست که  این  نوارهای  فولادی درسقف  تا  انتهای بام  کشیده  شده است  نکته دیگر فولاد  استفاده شده  درنما نقش استراکچررا نیز دارد . حجم بنا به صورت مکعب بوده و روند  تکراری  استفاده ازمصالح شیشه وفولاد درکل بنا به چشم می خورد.فضاهای داخلی به صورت بزرگ که با پارتیشن مجزاشده است وارتباط بین فضا هابه صورت مستقیم وجود دارد.این بنا که به کامیون میس وندروهه معروف است دارای ابعادی به طول وعرض و ارتفاع  ۲۲۰*۱۲۰*۱۸است.

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت مسجد جامع ارومیه


مسجد جامع ارومیه

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۳ صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

مسجد جامع یکی از آثار کهن و قدیمی شهر تاریخی ارومیه است و در خیابان اقبال قرار دارد. این مسجد از بناهای نیمه دوم سده هفتم هجری قمری می باشد. این مسجد در میان بازار قدیمی شهر واقع شده و یکی از ارکان اصلی بافت قدیمی شهر است. این مسجد دارای صحن بزرگ و شبستان آجری وسیع می باشد که قسمت اصلی وسط آن با گنبدی بلند پوشیده شده است. برخی از محققان معتقدند این بنا ابتدا آتشکده بود و بعد از تسلط مسلمین ویران شد و سپس در قرن هفتم هـ. ق بر روی آن مسجدی ساخته شد. به اعتقاد این گروه از محققان سبک تزیینات، گچبری‌‌ها، ستون بندی‌‌ها و طاق‌‌های مسجد عیناً شبیه به سبک معماری سلجوقیان است.

شبستان گنبد دار قدیمی که در واقع هسته اولیه بنا را تشکیل می دهد و در ساختمان آن تمام مشخصات یک بنای قدیمی و معماری اسلامی را می توان مشاهده نمود , به احتمال قریب به یقین ساختمان این قسمت مربوط به دوره سلجوقیان ( قرن ۶ ه.ق ) می باشد. داخل شبستان کنبد دار محراب گج بری نفیسی قرار دارد که در تاریخ ۶۷۶ ه.ق زمان حکومت ایلخانیان  با بهترین  اسلوب و در حجمی بسیار بزرگ ساخته شده است.

ادامه مطلب...
۲۹ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha