perozheha

مرجع تخصصی دانلود پروژه های مهندسی

۳ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

پاورپوینت اقلیم زنجان


پاورپوینت اقلیم زنجان

پاورپوینت اقلیم زنجان شامل 28 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

اقلیم استان زنجان متأثر از عوامل مهمی همچون نحوه ورود جبهه‌های عظیم رطوبتی و حرارتی، وضعیت توپوگرافی (ناهمواری) و ارتفاع از سطح دریا می‌باشد. با توجه به تحقیقات به عمل آمده، در استان زنجان 11 نوع اقلیم تشخیص داده شده است: خشک و بیابانی سرد، خشک و بیابانی معتدل، نیمه خشک فراسرد، نیمه مرطوب سرد و خیلی مرطوب سرد و ... . تیپ غالب اقلیمی استان زنجان نیمه خشک فراسرد و سردد می‌باشد که حدود 70% سطح استان را می‌پوشاند. در تیپ اقلیمی نیمه خشک فراسرد، درجه حرارت متوسط ماهانه در سردترین ماه سال کمتر از 7- درجه سانتی‌گراد است. متوسط درجه حرارت در ماه‌های فروردین، اردیبهشت، مهر و آبان مطلوب و بین 8 الی 14 درجه سانتی‌گراد و در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور گرم و در ماه‌های آذر، دی، بهمن و اسفند بسیار سرد می‌باشد.

بررسی آب زیرزمینی در استان نشان داد که در سطح استان تعـداد 15065 حلقـه چـاه، 801 رشته قنات و 9227 چشمه وجود دارد که تخلیه کـل سـالانه از منـابع آب زیرزمینـی اسـتان حدود 1218,23 میلیون متر مکعب در سال است. در سطح آبخوانهـای اسـتان, میـانگین نوسـانات سطح ایستابی سالانه کاهش 38 سانتیمتر دارد. بررسی تغییرات حجم مخـزن سـالانه آبخوانهـا در استان نشان از کاهش 71 میلیون متر مکعب در سال دارد.

برای ایجاد شرایط آسایش انسانی و مطلوب نگه داشتن آن در فضای داخل بنا باید مقاومت حرارتی مصالح را افزایش داد. بر این اساس لازم است ضمن پرهیز از بکارگیری مصالح ساختمانی سفید و صیقلی مثل شیشه و سنگ ارزیابی زیست اقلیم انسانی شهر زنجان... 99 سفید و ... دیوارهای غربی و قسمتهای داخلی ساختمان با مصالح سنگین بنا شود. زیرا در غیر این صورت در فصل زمستان سرمای شدید بیرون به آسانی به داخل بنا منتقل میشود. همچنین براساس جدول ماهونی لازم است فضایی برای خوابیدن در بیرون در شبهای مطلوب تابستان طرح ریزی شود. زیرا در بیشتر شبهای تابستان دمای بیرون مطلوب است.

ادامه مطلب...
۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم سبزوار


پاورپوینت اقلیم سبزوار

پاورپوینت اقلیم سبزوار شامل 30 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

شهر سبزوار در عرض جغرافیایی 36 درجه و 15 دقیقه شمالی، طول جغرافیایی 57 درجه و 40 دقیقه شرقی قرار گرفته است و 940 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. میزان متوسط باران سالیانه 163 میلی‌متر و گرمای متوسط سالانه 15 الی 17 درجه سانتی‌گراد است. فصل باران همان فصل سرد(پائیز و زمستان الی اوایل بهار) است و حجم نزولات آسمانی بین 160 تا 1655 میلیمتر است.

شهر سبزوار دارای اقلیمی گرم و خشک است و دمای سالیانه شهر دارای نوسان زیادی می باشد و به 38 درجه سانتی گراد می رسد، به طوریکه دمای هوا در سردترین ماه سال 0/5- درجه سانتیگراد و در گرم ترین ماه سال حدود 38 درجه سانتیگراد می باشد. به ه مین جهت شرایط زیست اقلیمی ویژه ای را به خود اختصاص داده است. لذا این تحقیق سعی دارد که با مطالعه شرایط و وضعیت اقلیمی شهر سبزوار، به ارائه راهکارهایی جهت ایجاد آسایش از طریق طراحی ساختمان های متناسب و سازگار با اقلیم این شهر و در نتیجه کاهش مصرف انرژی و بهینه سازی مصرف آن بپردازد.

از این رو جهت نیل به این هدف از آمار و اطلاعات ایستگاه سینوپتک شهر سبزوار در یک دوره ی آماری 30 ساله (2010-1980) از جمله دما، رطوبت، باد و بارندگی استفاده شده است. در ادامه با استفاده از روش ماهانی وضعیت زیست اقلیمی شهر سبزوار مورد بررسی قرار گرفت و نتایج زیر حاصل شد: بر اساس جداول چهارگانه ماهانی در شرایط اقلیمی سبزوار شکل قرارگیری ساختمان ها باید جهت شمالی- جنوبی داشته باشد، یعنی محور طویل تر ساختمان در جهت شرقی- غربی باشد، از نظر فاصله گذاری ساختمان باید دارای بافت فشرده باشد، ابعاد پنجره ها باید مساحتی در حدود 25 تا 40 درصد مساحت دیوار را داشته باشد، مصالح ساختمانی دیوارهایداخلی و خارجی و کف ها بایستی سنگین و با تأخیر زمانی بیش از 8 ساعت باشد و همچنین باید مکانی برای استراحت در فضاهای آزاد طراحی گردد.

ادامه مطلب...
۱۶ فروردين ۹۶ ، ۱۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha

پاورپوینت اقلیم ایلام


پاورپوینت اقلیم ایلام

پاورپوینت اقلیم ایلام شامل 30 اسلاید و قابل ویرایش است.

گوشه ای از مطلب:

تمام نقاط فلات مرکزی ایران، نوعی وحدت اقلیمی دارند ولی عواملی مانند جهت بادها، طرز پراکندگی، ارتفاعات و ... تشابه اقلیمی را از بین می‌برند و موجب بروز اختلاف زیاد در وضع آب و هوا می‌شوند. با این حال می‌توان گفت که استان ایلام بر اساس طبقه‌بندی کوپن (دانشمند اتریشی)، دارای آب و هوای نیمه‌صحرایی است. این نوع آب و هوا حدّفاصل آب و هوای صحرایی و مرطوب است. به‌ طور کلی، دامنه‌های شرقی زاگرس، همچنین قسمتی از دامنه‌های آن تا مرز عراق و رشته‌های مرکزی همین حدود تا مرز پاکستان آب و هوای نیمه‌صحرایی دارند. آب و هوای این منطقه در نقاط مختلف، به علت وجود پستی و بلندی زیاد، متنوع و متغیر است. برای نمونه، نقاط مرتفع و کوهستانی کبیرکوه، سردسیر و حداقل درجه حرارت به 14 درجه زیر صفر می‌رسد اما در نواحی کم ارتفاع غرب و جنوب غربی که دشت‌های گرمسیر مهران، دهلران، و دشت عباس را دربر می‌گیرند و ارتفاع آن‌ها کمتر از 300 متر از سطح دریاست، هوا نسبتاً گرم است.

موقعیت خورشید در آسمان و انرژی حاصل از تابش آفتاب در هر محل، به عرض جغرافیایی آن محل بستگی دارد. هر چه عرض جغرافیایی کمتر باشد ارتفاع موقعیت خورشید با زایه تابش آفتاب بیشتر و در نتیجه شدت تابش آفتاب بیشتر است. در ایلام با عرض جغرافیایی 33 درجه و 38 درجه دقیقه بر اساس اطلاعات ثبت شده در دیاگرام موقعیت خورشید در عرض جغرافیایی 33 درجه شمالی که اختلافی کمتر از یک درجه با ایلام دارد زوایه تابش آفتاب در ظهر اول دی ماه که خورشید در پایین‌ترین موقعیت سالانه خود قرار دارد ، 32 درجه و در ظهر روز اول تیر ماه که خورشید بالاترین سالانه خود را دارد ، 800 درجه است .

ادامه مطلب...
۰۹ فروردين ۹۶ ، ۲۲:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
perozheha