دیوار برشی فولادی

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۳۷ اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

دیوارهای برشی فولادی SSW2 برای گرفتن نیروهای جانبی زلزله و باد در ساختمان های بلند در سالهای اخیر مطرح و مورد توجه قرار گرفته است . این پدیده نوین که در جهان به سرعت رو به گسترش می باشد در ساخت ساختمان های جدید و همچنین تقویت ساختمان های موجود به خصوص در کشورهای زلزله خیزی همچون آمریکا و ژاپن بکار گرفته شده است . استفاده از آنها در مقایسه با قابهای ممان گیر تا حدود ۵۰% صرفه جویی در مصرف فولاد را در ساختمان ها به همراه دارد.

تلاش‌های اولیه به منظور مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، براساس فرضیاتی نه چندان دقیق بر روی واکنش سازه در اثر ارتعاش زمین صورت گرفت که بدلیل کمبود ابزار تحلیل مناسب و سوابق اطلاعاتی کافی در مورد زلزله، روش‌های ناقصی بودند. مشاهده عملکرد سازه‌ها در هنگام وقوع زلزله و همچنین مطالعات تحلیلی و کارهای آزمایشگاهی و جمع‌آوری اطلاعات مربوط به زمین‌لرزه‌های چهار دهه اخیر، امکان ارایه روشی مدرن برای طراحی سازه‌های مقاومت در برابر زلزله را فراهم آورده است.

بسیاری از ساختمان های موجود در مناطق پر خطر لرزه ای وجود دارد که به دلیل سیستم ساختاری و / یا تعامل با اجزای غیر سازه ای، مقاومت برشی ناکافی و یا انعطاف پذیری ناکافی (ظرفیت جذب انرژی) در صورت بروز زمین لرزه مورد تکانهای شدید قرار م یگیرند . از اینرو آنها باید مجهز می شودند . که معمولا مقرون به صرفه ترین راه مقاوم سازی یک ساختمان اضافه کردن دیوار برشی مناسب است .

با اینکه سازه‌های دیوار برشی در ۳۰ سال اخیر، از فولاد کمتر از مقدار توصیه شده توسط آئین‌نامه‌های فعلی آمریکا برخوردار بوده‌اند اما با این وجود در برابر زلزله‌های این سه دهه به خوبی مقاومت کرده‌اند. بررسی‌های انجام شده از سال ۱۹۶۳ به بعد روی عملکرد این سازه‌ها، هنگام وقوع زلزله، نشان داده‌اند که با وجود مشاهده ترک‌های مختلف، حتی یک مورد ویرانی یا تلفات جانی در سازه‌های با دیوار برشی گزارش نشده است. اغلب خسارات ساختمان‌های با سیستم قاب، در اثرپیچش طبقات (و در نتیجه گسیختگی برشی ستون‌ها) بوده است. البته این دلیل بر عدم مقاومت سازه‌های قابی طرح شده به روش‌های جدید، در برابر زلزله نمی‌باشد بلکه هدف نمایش قابلیت بالای دیوارهای برشی حتی در صورت آرماتورگذاری با شیوه‌های قدیمی و غیر علمی است.

این فایل شامل:

انواع دیوار برشی و تعاریف آن

دیوار برشی فولادی

دتایل دیوار برشی فولادی

ساخت پل با استفاده از دیوار برشی فولادی

مراحل تست

دیوار برشی راه حل مقابله با زلزله

رفتار سازه های دیوار برشی

روش‌های ناکارامد شکل‌پذیر ساختن سیستم‌های سازه‌ای در دهه‌های اخیر

جزئیات شکل‌پذیری دیوارهای برشی

طراحی صحیح دیوار به صورت شکل‌پذیر

نتیجه

ویژگیهای دیوار برشی فولادی

ساختمان های ساخته شده با استفاده از دیوار برشی فولادی

معایب دیوار برشی

معرفی سیستم دیوار برشی فولادی برای تقویت سازه های بتنی ساخته شده

مشخصات لرزه ای پانلهای برشی فولادی با نقطه تسلیم پایین (LYP)

مطالعات آزمایشگاهی بروی پانل برشی فولاد

نتایج آزمایشات روی دیوار برشی فولادی LYP

نتیجه گیری

منابع

قیمت خرید:

4000 تومان

جهت دانلود پاورپوینت دیوار برشی فولادی برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-steel-shear-walls

perozheha