معبد یونیتی

 

این فایل به صورت پاورپوینت و شامل ۵۰ اسلاید می باشد که به بررسی و تحلیل معبد یونیتی اثر فرانک لوید رایت پرداخته شده است.

گوشه ای از مطلب:

طراحی معبد یونیتی جهشی ناگهانی در طراحی برای رایت بوجود آ ورد . در بررسی تجربیات خود از طراحی معبد یونیتی بیان می کند که اولین باری است که متوجه شده است که مکان اصلی یک ساختمان فضای آن است نه دیوار هایش . مورخان معماری در مورد نبوغ رایت در طراحی و استفاده مناسب از فضا در طرح هایش ، نظراتی را بیان کرده اند . پیتر بلیک در کتابش معماران ماهر ، بخشی را به نام رایت با عنوان استاد استفاده از فضا نام گذاری کرده است .  ساختمان در سال ۱۹۰۸ تکمیل شد . انجمن عمومی یکتا پرستان مالک معبد یونیتی هستند و از آن استفاده می کند . اگر چه سازمان های دیگری مثل موسسه تعمیر و بازسازی معبد یونیتی مسئول مرمت و بازسازی این معبد هستند و تا کنون ۱۵ میلیون دلار صرف مرمت و بازسازی آن کرده اند و امیدوارند که کار بازسازی و مرمت آن را تا سال ۲۰۰۸ و صدمین سالگرد تکمیل این ساختمان را به پایان برسانند .

تصور می کنم که این اولین بار است که فضای داخل ساختمان به عنوان بخشی از ساختمان در نظر گرفته شده است وقتی که در معبد شسته اند ، در زیر قطعه ای بزرگ از سقف نشسته اید که به چشمانتان این اجازه را می دهد که از  چهار گوشه این ساختمان به طرف ابرها حرکت کند و دیوارهایی که در آن سوراخ هایی داشته باشد وجود ندارد . و خواهید فهمید که فضای داخلی این ویژگی را داراست که تماشا در هر جا قرار بگیرد ، را حسی را در او بوجود می  آورد . بر روی این نظریه بسیار کار کرده ام زیرا در ذهن من این طور جا افتاده است که هنگامی که آن ساختمان را ساختم واقعیت وجودی ساختمان دیوارها و سقف آن نیست بلکه فضای داخلی است که در آن زندگی می کنیم .

این فایل شامل:

معرفی کامل معبد یونیتی

پلان

نما

مقطع

پرسپکتیو ایزومتریک

معرفی بصری فضاها

همسایگی

مسیر های دسترسی

ورودی ها

مقایسه با دیگر آثار لوید رایت

طرح اصلی

تحلیل احجام و فرم

عناصر تکراری

سلسله مراتب

سازه

هندسه

تشابه فرمی پلان و نما

حذفی و الحاقی

نور طبیعی

نور مصنوعی

صدا

رنگ

طراحی

تزئینات

قیمت خرید:
7500 تومان
جهت دانلود پاورپوینت معبد یونیتی برروی لینک زیر کلیک کنید:
perozheha