مطالعات اقلیم سیستان و بلوچستان

مطالعات اقلیم سیستان و بلوچستان به صورت Word و شامل 29 صفحه می باشد.

گوشه ای از مطلب:

استان سیستان و بلوچستان از لحاظ طبقه بندی اقلیمی درناحیه اقلیمی بیابانی و خشک می باشد. در یک تقسیم بندی کلی می توان گفت مناطق ایرانشهر ، زابل و باهوکلات ، آب و هوای بیابانی و ناحیه زاهدان در مرز بین اقلیم بیابانی و نیمه بیابانی قرار گرفته است . مناطق سراوان ، خاش ، چابهار ، آب و هوای نیمه بیابانی و ناحیه کوهستانی بم پشت در جنوب سراوان و امتداد آن به طرف مشرق تا کوههای بشاگرد ، آب و هوای نیمه بیابانی معتدل دارند. اقلیم مشرق ارتفاعات و فلاتهای مرتفع و کم وسعت میان آن ، نیمه بیابانی با زمستانهای سرد است.

استان سیستان و بلوچستان از نظر طبیعی از دو ناحیه تشکیل شده است که با یکدیگر کاملاً متفاوت می‌باشند. ناحیه سیستان با مساحت 8117 کیلومتر مربع، در قسمت شمالی این استان قرار دارد و حوزه مسطح و مسدودی می‌باشد که از آبرفت‌های دلتای قدیمی و فعلی رود هیرمند تشکیل شده است. ناحیه بلوچستان با مساحت 179385 کیلومتر مربع، منطقه وسیع کوهستانی است که حدّ شمالی آن کویر لوت و حدّ جنوبی آن دریای عمان است.

شهرستان زاهدان دارای اقلیم بیابانی گرم و خشک می باشد . میانگین بارش سالانه در این شهرستان  72 میلی متر و متوسط دمای آن در سال 82 از5/42  الی 6/12- درجه سانتی گراد در تغییر است.

این فایل شامل:

موقعیت جغرافیایی

عوارض جغرافیایی استان سیستان و بلوچستان

مشخصات جغرافیایی

اقلیم

ویژگی های اقلیمی استان سیستان و بلوچستان

جهات ساختمان با توجه به اقلیم سیستان و بلوچستان

تابش آفتاب در استان سیستان و بلوچستان

جغرافیای طبیعی و اقلیمی

عوارض طبیعی

باد های استان سیستان و بلوچستان

پوشش گیاهی استان سیستان و بلوچستان

ویژگی های جمعیتی استان سیستان و بلوچستان

مصالح بومی در ساختمان های مناطق گرم و خشک

منایع

قیمت خرید:

5900 تومان

جهت دانلود مطالعات اقلیم سیستان و بلوچستان برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://goo.gl/75SiUh

perozheha