سبک هایتک



این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 43 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

نمای این ساختمان را مجموعهای از دودکشها، آبگردانها، لوله های تأسیساتی و ستونها، تیرها، بادبندها، راه پله ها و مسیرهای رفت و آمد تشکیل میداد. این معماران آغازگر سبکی در اروپا بودند که به نامهای ـ تک یا تکنولوژی بسیار پیشرفته معروف گردید.

معماران این سبک تکنولوژی را دستاورد بزرگ مدرنیته و مهمترین عامل توسعه و پیشرفت در قرن بیستم میدانند. از نظر آنها، عصاره و مشخصه هر عصر در معماری آن دوره شکل کالبدی یافته است. به عنوان نمونه، معابد یونان باستان با آن نظم و تناسبات کامل هندسی، تبلور ذهنیت کمال گرای یونانیان باستان است و بناهای عظیم روم باستان، نمایش قدرت امپراتوری و حکومت سزارها میباشد و بالاخره کلیساهای سر به فلک کشیده گوتیک نمایش دهده قدرت کلیسا و ذهنیت قرون وسطا است. به همین ترتیب، ساختمانهای امروز می باید نمایش دهنده عصارة فکری و تکنیکی عصر حاضر یعنی تکنولوژی باشد.

ایده هایی که معماری میکنیم، از خیلی لحاظ ریشه در باورهای ما دارد و به این ربط پیدا میکند که ما ساختمان را مثل یک کتاب بخوانیم. برای اینکه ساختمانی خوانا باشد، باید جریان ساختن آن قابل روئیت باشد. این شیوه ای است که ما معماری میکنیم و احساس ما این است که این کار در گذشته هم انجام می شده است این موضوع اصلاً تازگی ندارد، کلیساهای عظیم گوتیک مثالی بسیار روشن است. زمانی که آب از درون ناودان شرشر کنان تخلیه میشود، خیلی هیجان انگیز است.
ساخت این برج توسط فاستر ، ساختمان 6 طبقۀ قدیمی را دوباره جان بخشید ، ساختمانی که در میان برج های اطرافش بیشتر به یک طرح احمقانۀ معماری شباهت داشت تا یک طراحی شگفت انگیز شهری ! ساختمان قدیمی فقط به عنوان پایۀ برج ایفای نقش می کند و درون آ« کاملا ً دستخوش تغییر شده است و شبکه های در هم تنیدۀ فولادی در آن نمایان هستند.ی 28-1920 شاخته شده الحاق شده است به گونه ای که بر روی این ساختمان  قرار گرفته است  شده است به گونه ای که بر روی این ساختمان قرار گرفته شده است.

این فایل شامل:

معرفی

ژرژ پمپیدو

تفاوت معماری های تک و مدرن

ریچارد راجرز در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی

اصول فکری و طراحی این سبک

بررسی چند نمونه از آثار معماری های تک

ساختمان سوئیسی Gerkhin

برج هرست

برج هزاره ی توکیو

های- تک در ایران

مختصری درباره زیر شاخه های معماری هایتک

معماری اکوتک

معماری روبوتک

قیمت خرید:
4700  تومان
جهت دانلود پاورپوینت سبک هایتک برروی لینک زیر کلیک کنید:
perozheha