پاورپوینت شهر هوشمند


این فایل به صورت پاورپوینت و شامل 50 اسلاید می باشد.

گوشه ای از مطلب:

به طور کلی می توان گفت که توسعه هوشمندسازی در مدیریت شهری در بخش های مختلف مدیریتی نیازمند صرف هزینه های زیادی می باشد. هزینه هایی مانند هزینه های توسعه زیر ساخت ها مانند شبکه های فیبر نوری و شبکه های سنسوری که به عنوان یکی از زیرساختی ترین هزینه های جاری هوشمند سازی مدیریت شهری به حساب می آیند . پیش بینی این هزینه ها و فرصت سازی جهت جذب سرمایه گذار برای مدیریت هرچه بهتر این هزینه را می توان جزو مهمترین گام های توسعه هوشمندسازی مدیریت شهری نامید. جذب سرمایه گذار را می توان با بهره گیری از سند چشم انداز و ارائه ارزش های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی یک شهر کلید زد و در ادامه با بسترسازی جهت ورود دانشگاه ها و شرکت های فناوری به پروژه این امر را سرعت بخشید.

شهروندان به عنوان اصلی ترین ذینفعان پروژه هوشمندسازی مدیریت شهری باید در بتوانند از فرصتی که برای آنها فراهم شده نهایت استفاده را نمایند، فرصتی که در صورت نبود آموزش های کافی و لازم به شهروندان عملا هیج گونه بازدهی برای مدیریت شهری با وجود به ثمر رساندن پروژه ای در این سطح را نخواهد داشت. پروژه های هوشمندسازی با توجه به سبک نوع اجرا و بهره گیری از آخرین تکنولوژی های موجود در آنها جهت استفاده حداکثری توسط شهروندان باید برای برنامه های آموزشی مورد نیاز آنان برنامه ریزی های لازم صورت گیرد. برنامه هایی که با وجود صرف هزینه های جزئی باعث تسریع در افزایش برگشت سرمایه در بازه زمانی کوتاه مدت گردد، امری که می توان آنرا به عنوان موفقیت زودهنگام پروژه هایی در این سطح دانست.

متاسفانه مردم آشنایی زیادی با دستاورد های سازمان های فناوری اطلاعات شهری و سرویس های موجود در شهرهای الکترونیک را ندارند ، و این خود یکی از مهمترین دلایل کاهش سرعت دست یابی به هدف شهر هوشمند می باشد لذا لازم است تا برای جذب مشارکت حداکثری مردم در تحقق شهر هوشمند استفاده از بستر شهر الکترونیک موجود در جهت ارتقا کیفیت زندگی شهری و از  سوی دیگر استفاده از بستر فرهنگسرا های شهری در جهت فرهنگ سازی و معرفی دست آورد های شهر الکترونیک گام کوچکی در جهت حداکثرسازی مشارکت مردم در تحقق شهر هوشمند استفاده شود.

این فایل شامل:

شهر هوشمند چیست

آنالیز ساختار شهر های هوشمند

تعریف ساده ای از هوشمندی

معیارهای اصلی شهر هوشمند

نظریه های مرتبط با شهر هوشمند

هدف از ایجاد شهرهای هوشمند

مزایای شهر هوشمند

معیارهای شهر هوشمند

معیارهای عمومی

معیارهای حریم شخصی

تفاوت شهر الکترونیکی و شهر هوشمند

چالش های عدم تحقق شهر هوشمند

راهکارهای رفع چالش

10 گام ساده جهت هوشمندسازی مدیریت شهری

رهبری کارآمد

شناسایی وضع موجود

تدوین سند چشم انداز

پیش بینی هزینه های اجرایی

اشتراک گذاری دستاوردها و تشویق نوآوری

طراحی از پایین به بالای فرایندها

حرکت با برنامه

حضور مدیران ارشد در صحنه اجرا

آموزش شهروندان

گسترش مفهوم هوشمندی

شهر الکترونیک زمینه ساز دست یابی به شهر هوشمند

مدل مفهومی شهر الکترونیک

شهر هوشمند مهمترین خواستگاه مدیران شهری

فرهنگ سازی مهمترین راهکار دست یابی به هدف شهر هوشمند

نمونه ای از شهرهای هوشمند

شهر مونترال

شهر شیکاگو

شهر پورتلند

شهر ونکوور

سانتاندر در اسپانیا

وین اتریش

تورنتو آمریکای شمالی

منابع

قیمت خرید:

9500 تومان

جهت دانلود پاورپوینت شهر هوشمند برروی لینک زیر کلیک کنید:

http://www.perozheha.com/downloads/powerpoint-smart-city

perozheha